Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik mijn adressenbestand (staat in excel 2003) weer op achternaam (kolom 3) op alfabet sorteren, maar zo dat de gegevens op rij ook meekomen?

Met de hieraan gerelateerde vragen kom ik er niet uit, ook niet via de help-functie. Als ik de kolom op alfabet sorteer, dan komen de andere gegevens niet mee en krijgen mensen dus een heel andere voornaam en adres... een zootje!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
627

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Alles selecteren dat mee gesorteerd moet worden, daarna pas selecteren sorteren op kolom. Dan pakt hij alles mee.
(Lees meer...)
Ritsuka
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ga eerst naar de originele status, als je het bestand niet gesloten hebt na je fout kun je dit doen door: undo (of: Control + Z).

heb je dat niet gedaan, zet dan handmatig alle namen weer op hun plek.

Daarna alle kolommen selecteren en op a->z klikken.

Toegevoegd na 5 minuten:
Daarna alle kolommen selecteren en op a->z klikken.

Ik lees net dat het om kolom 3 gaat. Het makkelijkste is dan om "Custom Sort" te gebruiken.

Klik op onderstaande link voor een korte tutorial hiervan: http://www.officetooltips.com/excel/tips/using_a_custom_sort_order.html

Toegevoegd na 6 minuten:
Deze is speciaal voor Excel 2003..

http://www.officetooltips.com/excel_2003/tips/using_a_custom_sort_order.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat het volgende je kan helpen:

1. Selecteer het veld met gegevens die je wil betrekken.

2. Klik dan op "Data => Filter => Autofilter (aanvinken)"

3. Als het goed is zie je boven elke kolom een knopje tevoorschijn komen met een pijlpunt dat naar beneden wijst.

4. Als je op een pijlknopje klikt, gaat er een scherm omlaag met een aantal opties.

5. Klik onder het kolom dat je wil sorteren op de optie ""sort ascending" (sorry, ik heb enkel de Engelstalige versie van Excel 2003)

6. Het resultaat is dat datgene wat je wil sorteren (op alfabet of cijfervolgorde) netjes onder elkaar staan, met de juiste gegevens erachter.

7. Nadat je de hele boel gesorteerd heb kan je "Autofilter" weer uitvinken, zodat die pijlknopjes niet meer zichtbaar zijn in het document.

Veel succes ermee!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding