Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik zoek een gratis software waarbij je gegevens kan bijhouden en opzoeken. Weet iemand er één?

Ik dacht hierbij bijvoorbeeld dat als je leuke muziek hebt dat je dat in het programma zet en dat je dat de volgende keer weer kan opzoeken.

Geen Excel, voor het geval dat iemand dat als antwoord wilde geven.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
709

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

als het om muziek gaat, is het vrijmakkelijk
alle muziek info word opgeslagen als id3 tag. dit is een wereld wijd standaard.

door bv het gratis programma winamp op je computer te installeren kan je van al je muziek de id3 tags aanmaken dit kan ook al onder windows en dan op een nummer klikken met rechter muis knop en eigenschappen.

in winamp kan je ook nummers een cijfer geven of classificatie en op genre, naam, artiest, band, omschrijving, jaar etc zoeken en afspelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Misschien is iTunes een oplossing.

Toegevoegd na 3 minuten:
Een Youtube playlist is ook handig. Je maakt een eigen playlist op Youtube, gaat naar een leuk liedje en dan klik je 'voeg toe aan playlist'. Hopelijk zal Stevia de komende jaren ook officieel in Nederland toegelaten zal worden.

Toegevoegd na 10 minuten:
"Stevia de komende jaren ook officieel in Nederland toegelaten zal worden." moet weg..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, je zult wel eerst de muziek moeten downloaden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb even me antwoord bewerkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oops, was een foutje. Dat was nog me Ctrl+v ding.
In het algemeen heet zoiets een database. En daar kan je bv met filemaker of microsoft access brij makkelijk aan beginnen.

Als je het ook op het web zou willen kan je overwegen om een web-gebaseerde database te bouwen met mysql en php. Maar daar moet je nog wel even iets voor bijleren.

Toegevoegd na 2 minuten:
OpenOffice is een gratis office pakket, en deze heeft het programma 'base' om databases mee aan te maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding