Hoe verandering ik in Excel Starter 2010 de manier waarop een grafiek wordt weergegeven?

Als ik de volgende gegevens (zie afbeelding 1) in een grafiek zet (door de cellen te selecteren en voor invoegen > grafiek te kiezen), krijg ik de volgende grafiek (zie afbeelding 2). Dit is duidelijk niet wat ik wil. Ik wil dat in de legenda (waar nu cijfers en frequentie staat) de getallen 4 t/m 8 komen te staan, en in de grafiek alleen de frequentie waarin deze getallen voorkomen. Hoe pak ik dit aan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Ik heb wel een manier gevonden in 2007, is bijna hetzelfde als 2010. Er is ongetwijfeld een makkelijkere manier maar die lukte me nu niet. zo gaat die:

1) voeg zonder iets te selecteren een grafiek in(je krijgt een leeg vlak)
2) doe rechtemuisknop op dit vlak en dan "gegevens selecteren"
nu heb je een schermpje voor je.
3) klik op toevoegen
nu krijg je een schermpje met "reeksnaam" en "reekswaarde"
4) klik op "reeksnaam" en dan op de 4 bij je cijfer (zorg dat he vakje "reeksnaam" eerst leeg is)
5) klik op "reekswaarde" en dan op de 11 bij de frequentie(zorg dat he vakje "reekswaarde" eerst leeg is)
6) klik op "OK"
Nu heb je in de legenda 4 staan en krijg je een staaf met frequentie 11
7) herhaal stap 4 t/ 6 aleen dan met andere reeksnaam en reekwaarde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Super, het werkt. Het is inderdaad vast niet de makkelijkste manier, maar Excel doet in ieder geval wat ik wil. Bedankt voor je duidelijke stappenplan en uitleg. +