Hoe zet ik mijn wachtwoorden op een usb-stick?

Ik wil een backup maken van Firefox, hoe zet ik mijn map met wachtwoorden op een usb-stick?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
4.7K

Antwoorden (4)

USB-stick erin doen (PC) en dan de betreffende map er naar toe slepen (USB)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zet al je wachtwoorden in een word bestand
bijv marktplaats: inlognaam is ......... ww is ..........
als je ze allemaal gehad hebt sla je ze op op je usb stick.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De passwords worden opgeslagen in je profiel binnen Firefox (Versie 3: map profiles=subdirectory van Mozilla in directory Documents en settings) .

Je kunt ze zichtbaar maken mbv tools/options/security: daar kies je "saved passwords"en vervolgens "show passwords".

Uiteraard kun je de hele map kopieeren naar USB-stick.

Firefox kent echter een een add-on om passwords te exporteren (en importeren):
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/password-exporter/

Dat is mn handig als je op meer dan 1 computer werkt, maar kan uiteraard ook als backup worden gebruikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelf gebruik ik de "Wachtwoordkluis" PINs maar er zijn er meer, o.a. KeePass.
Daarin kan je versleuteld (met wachtwoord beschermd, dus) vele inlog- en wachtwoorden opslaan. Als je de USB-stick mocht kwijtraken, dan kan een ander niet jouw wachtwoorden achterhalen, omdat die versleuteld zijn.
Zelf hoef je daarna alleen nog maar één wachtwoord te onthouden: dat van de wachtwoordkluis.
Je kunt de gebruikersnaam en het wachtwoord "automatisch" (dus zonder typfouten) invullen vanuit die wachtwoordkluis.
Ik gebruik 'm ook om allerlei andere gegevens bij mij te dragen, zoals klantnummers, IMEI-nummers van m'n telefoon(s) en wat dies meer zij.
Ook medische gegevens kan je erin met je meevoeren, zonder dat kwaadwilligen ermee aan de haal kunnen gaan..
Dan heb je geen EPD meer nodig!
't Is gratis te downloaden: Google maar op PINs en/of KeePass of wachtwoordkluis.
Handig is dat je met deze passwordkluis er makkelijker toe komt jouw wachtwoorden periodiek te wisselen en langer en complexer te maken, want de drie belangrijkste beveiligingsfouten die vaak gemaakt worden is dat men één wachtwoord voor vele toepassingen gebruikt, ze te lang gebruikt en tè makkelijk te raden wachtwoorden kiest.