Hoe kan ik een worddocument omzetten in PDF (gratis)?

Ik wil een handleiding schrijven voor een bepaald proces, dat in PDF formaat beschikbaar moet komen. Hoe kan ik een worddocument (2003), met illustraties, gratis converteren naar PDF?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
1.8K

Het beste antwoord

Na diverse mogelijkheden te hebben vergeleken, heb ik gekozen voor BullZip PDF Printer (zie Bron hieronder). Dat is gratis.

Je installeert het, en daarna heb je er een printer bij. In Word druk je je document op de gebruikelijke manier af (bij twijfel: druk op Control-P). Alleen kies je nu niet voor de gewone (echte) printer, maar voor de PDF-printer.

Word denkt dat het gewoon aan het afdrukken is. In werkelijkheid maakt de PDF-printer een prachtig PDF-document voor je.
Cryofiel
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lekker uitgebreid, en het voorkwam de "Oh my god, nu wil die printen"-schrikreactie :)

Andere antwoorden (6)

Er is een plugin in Word, die geeft je PDF export-mogelijkheden in Word... En je kunt FoxIt gebruiken, dat is een pdf converter...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Foxit gebruiken, dan komt het goed!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
MS Word 2007 met de Save as PDF plug in werkt ook goed. +1
Daar zijn gratis programma's voor online.
Google maar eens op PDF-printer, dan print je het document als het ware naar een PDF-file.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met de PDF creator.. gebruik het dagelijks...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naast bovengenoemde voorbeelden voor Windows zit deze functie standaard ingebouwd in MacOSX. Kwestie van printen en vervolgens in plaats van een printer 'PDF' kiezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
CutePDF is ook een gratis PDF printer
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan ook het gratis pakket OpenOffice installeren. Dit is een Microsoft Office gelijkend product. Het heeft precies dezelfde mogelijkheden als microsoft office, dus power point, tekstverwerker en xls, maar hierin kan je je document wel opslaan als PDF. Ik werk er al jaren mee op mijn werk en thuis en ook bestanden uitwisselen tussen Microsoft Office en OpenOffice is geen probleem.