Hoe kom ik van die vervelende vraag af of ik de ask toolbar wil installeren?

Ik geef steeds aan dat ik hem niet wil op mijn computer, maar hij blijft steeds maar 'pop-uppen'.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb ik dus ook last van, op mijn oude flaptop. Maar ik zie al twee goede antwoorden staan, in ieder geval het proberen waard :)

Het beste antwoord

Ja, een bekend probleem... Bij veel programma's die je op je pc zet krijg je het ongevraagd "cadeau". Vaak installeer je het per ongeluk door te snel doorklikken bij het installeren van een ander programma. In andere gevallen moet je, wanneer de toolbar bij het installeren van een programma wordt aangeboden, niet op "Next" klikken, maar op "Decline".

Je kunt het verwijderen via het Configuratiescherm, maar vaak blijven er dan nog resten achter. Daarom kun je de toolbar het beste weghalen met het (gratis) Revo Uninstaller, dat je hier vindt:
http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html
Pieter2011
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

typ eens msconfig in "uitvoeren" en kies dan het tabblad "opstarten". Daar staan programma's / activiteiten die bij het aanzetten van de pc worden opgestart. Die kun je aan- of afvinken. Als die toolbar daar bij staat, kun je die uitschakelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt!
Nog helemaal niet aan gedacht, terwijl ik het al jaren weet. Ik zal zo eens kijken en dan hoop ik dat dit de oplossing is. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou dat was 'm dus :)
Nogmaals bedankt voor de tip!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snap nu nog steeds niet wat ik moet doen. Ik krijg melding: Ask Toolbar is gereed voor installatie. Vervolgens moet ik klikken op 'installeren' of op 'niet installeren'. Als ik dat laatste aanklik, krijg ik gewoon de asktoolbar-pagina te zien. Ik weet niet waar ik 'msconfig' zou moeten invullen. 'Uitvoeren' zie ik nergens staan en een tabblad 'opstarten' zie ik ook nergens. Ik heb geprobeerd om het via het configuratiescherm te verwijderen maar daar lukt het ook niet. Als ik klik op 'verwijderen', wil hij juist gaan installeren!
Ik hoop echt dat jij of iemand anders me kan helpen, in jip-en-janneketaal graag, want ik ben echt niet superhandig op de computer. HELLUP!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je windows 7 ? Druk dan op de startknop linksonder. Dan staat uitvoeren in de rechter (donkere) kolom onderaan.
Download ander even het gratis progr. CCleaner. Daar zit een optie in om geinstalleerde programma's te verwijderen. Maar ook verder is dat een goeie tool.