Hoe kan ik deze regel splitsen in excell?

Voorbeeld:

Azzaro Chrome 100 ml after shave flacon

Ik moet de "100 ml" dus uit de regel halen.
De hoeveel ml varieert het kan dus ook 10 ml zijn of 150 ml etc.

Weten jullie de berekening?

Toegevoegd na 8 minuten:
Ik wil dus de formule weten, meestal is dit zoiets als: =RECHTS(RECHTS(A1;1)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Gebruik de FIND functie om de plaats van de tekst 'ml' te vinden. Vanaf dat punt ga je 4 posities terug voor het aantal ml en door de lengte van de string aan te geven pak je het hele stuk incl 'ml'

Trim functie eromheen om overbodige spaties te verwijderen en klaar.

Klinkt lastig, maar ziet eruit als in de formule hieronder.

Toegevoegd na 3 minuten:
Nog drie opmerkingen

- de functie zoekt alleen naar 'ml', dus niet naar 'mg' of zoiets
- als er meerdere keren 'ml' in de string staat, werkt de formule niet goed
- voor hoeveelheden boven 999 ml moet je -5 in de formule zetten ipv -4
Plaatje bij antwoord
paulus811
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik krijg een #NAAM?
Volgens mij komt dit omdat ik de NL versie van Excell gebruik. Weet u ook de formules in het Nederlands?
paulus811
12 jaar geleden
Ajb, de complete lijst excel functies in zowel Nl als Engels http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_Excel-functies
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gevonden :-) = SPATIES.WISSEN(DEEL(A1;VIND.ALLES("ml";A1)-4;6)) via: http://www.applewood.nl/forms/3000/FRM-004/index.asp
paulus811
12 jaar geleden
hebbes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goede hulp/uitleg, plus
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Super goed antwoord, bedankt!

Andere antwoorden (2)

Ik zou zeggen, drie kolommen:
A: Productnaam
B: hoeveelheid
C: omschrijving
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
paulus811
12 jaar geleden
ik geloof niet dat dit is wat hugo bedoelt.
paulus811
12 jaar geleden
nou nou, niet gelijk gaan minnen. Of minnen en zeggen waarom en vervolgens zelf het briljante antwoord geven.
Open een nieuw excel book:
Zet in Cell:
A1: Azzaro Chrome 100 ml after shave flacon
B1: =LEN(A1)
C1: =LEFT(A1,14)
D1: =LEN(C1)
E1: =MID(A1,+D1+1,(+B1-D1-G1))
F1: =RIGHT(A1,19)
G1: =LEN(F1)

Jou gewenste 100 ml staat dan in kolom E.
en het werkt ook als er 10000 ml staat, omdat dan B1 ook langer is.

Ok, deze methode is dus erg omslachtig, maar het gaat vooral om de uitleg. Je kan zelf de formules samenvoegen, of bepaalde weglaten etc etc...
(ook in de formule in cell E, kan je bijvoorbeeld B1 vervangen door de formule die nu in B1 staat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
Het werkt niet als er een ander merk voor staat. Je gaat er nu vanuit dat het altijd 14 tekens lang is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, er staat ook duidelijk in de vraag dat alleen het aantal ml gaat variabel zijn.
bamibal
12 jaar geleden
"alleen" staat er niet bij.