Hoe kan ik deze regel splitsen in excell?

Voorbeeld:

Azzaro Chrome 100 ml after shave flacon

Ik moet de "100 ml" dus uit de regel halen.
De hoeveel ml varieert het kan dus ook 10 ml zijn of 150 ml etc.

Weten jullie de berekening?

Toegevoegd na 8 minuten:
Ik wil dus de formule weten, meestal is dit zoiets als: =RECHTS(RECHTS(A1;1)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Gebruik de FIND functie om de plaats van de tekst 'ml' te vinden. Vanaf dat punt ga je 4 posities terug voor het aantal ml en door de lengte van de string aan te geven pak je het hele stuk incl 'ml' Trim functie eromheen om overbodige spaties te verwijderen en klaar. Klinkt lastig, maar ziet eruit als in de formule hieronder. Toegevoegd na 3 minuten: Nog drie opmerkingen - de functie zoekt alleen naar 'ml', dus niet naar 'mg' of zoiets - als er meerdere keren 'ml' in de string staat, werkt de formule niet goed - voor hoeveelheden boven 999 ml moet je -5 in de formule zetten ipv -4

Ik zou zeggen, drie kolommen: A: Productnaam B: hoeveelheid C: omschrijving

Open een nieuw excel book: Zet in Cell: A1: Azzaro Chrome 100 ml after shave flacon B1: =LEN(A1) C1: =LEFT(A1,14) D1: =LEN(C1) E1: =MID(A1,+D1+1,(+B1-D1-G1)) F1: =RIGHT(A1,19) G1: =LEN(F1) Jou gewenste 100 ml staat dan in kolom E. en het werkt ook als er 10000 ml staat, omdat dan B1 ook langer is. Ok, deze methode is dus erg omslachtig, maar het gaat vooral om de uitleg. Je kan zelf de formules samenvoegen, of bepaalde weglaten etc etc... (ook in de formule in cell E, kan je bijvoorbeeld B1 vervangen door de formule die nu in B1 staat.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100