Hoe herstel ik Windows 8 terug naar Windows 7?

Ik heb onlangs de Windows 8 beta geinstalleerd. Nu wil ik terug naar Windows 7. Ik heb de windows.old map nog, en ook de cd! Ik weet dat ik de computer via de cd moet opstarten en dan? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (3)

Ik zou even alle belangrijke data die nog op je pc staat op een medium buiten je pc plaatsen(USB-HDD). Daarna ga je het BIOS in en zorg je dat de DVD drive als eerste staat in de bootsequentie (volgorde). Doe de DVD in je pc start op en zorg dat de hele schijf gewist wordt en doe een clean install.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij kan je eigenlijk alleen een clean install doen
dus schijf helemaal leeg maken en opnieuw beginnen.
dus opstarten van de cd en windows installeren
de map windows old mag je wel laten staan om daar eventueel later nog gegevens uit te halen
maar de map program files etc kan je niet zomaar over zetten
users ook niet maar wel de mappen daar weer onder zoals mijn documenten etc
maar verplaats ze dan eerst naar de mijn documenten van je verse windows
capthavoc
12 jaar geleden
Ik ben bang dat je Windows 8 geinstalleerd hebt over Windows 7 in verband met dat je nu een Windows.old map heb gekregen. In deze map staan alle bestanden die eerst op je Windows 7 besturingssysteem stonden, maarja.

Wat je dus gaat doen is het volgende:

In de map Windows.old staan o.a je documenten, video's en afbeeldingen etc. Zorg ervoor dat je een back-up maakt van de bestanden die je wilt bewaren en later nog wilt gebruiken of bekijken. Een back-up kan je maken doormiddel van een kopie te maken van het gewenste bestand naar bijvoorbeeld een USB.

Wanneer je daar klaar mee bent en heel erg zeker bent dat je van alle bestanden een back-up gemaakt hebt die je wilt bewaren, stop je de Windows 7 installatie cd in je pc.

Start vervolgens je pc opnieuw op en zorg ervoor dat je computer start vanaf de Windows 7 installatie cd, om dit te doen moet je gelijk naar het opstaren van je pc en voordat Windows 8 opstart op één van de F toetsen drukken. Welke je precies nodig hebt staat er meestal ook bij, meetal staat er iets met het woord "boot" of wat daar op lijkt.

Wanneer je dat gedaan hebt start de pc vanaf de Windows 7 installatie cd op en kun je je hardeschijf formatteren (aangeraden), vervolgens kun je de installatie stappen doornemen om Windows 7 te installeren.

Na het voltooien van de installatie zul je zien dat je succesvol Windows 7 hebt geinstalleerd.

Heb je nog vragen? Stel ze gerust!

Veel succes!