Wat is de minst gebruikte bestandsindeling voor filmpjes?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is de bedoeling van deze vraag? Meestgebruikt zou ik me nog voor kunnen stellen, maar stel nu dat je weet dat het codec X is wat ga je dan met die info doen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uit nieuwsgierigheid
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb er zelf ooit 1 bedacht, en die gebruik ik nooit!! LOL ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zoek er een die VLC en WMP niet ondersteunen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt er natuurlijk gewoon zelf eentje maken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
VLC wordt lastig, out of the box ondersteunt WMP weinig, maar door een codec pack te installeren speelt er ook een hoop op af.

Het beste antwoord

Dat is mpeg-3 , zie je bijna nooit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"zie je bijna nooit" Vooral ook niet omdat het nooit op de markt is gekomen. Oorspronkelijk werd MPEG-3 (niet te verwarren met MP3, MPEG-1 Audio Layer 3) ontworpen voor High-definition television (HDTV), maar toen duidelijk werd dat soortgelijke resultaten verkregen konden worden door kleine aanpassingen aan MPEG-2 door te voeren, werd besloten om het verder ontwikkelen van MPEG-3 te beëindigen. Zo zie je MPEG-29 ook heel weinig. :D Maar wel een leuk antwoord, ik vroeg me altijd al af waarom je nooit van MPEG-3 hoorde, nu weet ik het dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt

Andere antwoorden (1)

Ik had een keer een video in .mkv formaat en het duurde even voordat ik hem kon afspelen. Uiteindelijk is het volgens mij wel gelukt met VLC. .mkv kom je niet vaak tegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik download bijna alleen nog maar films in het .MKV formaat. Het is echt "het formaat" om HD-compressie films in te bekijken. Overigens kan je deze met bijna elke speler afspelen als je maar de juiste codec download. VLC heeft alle codecs al ingebouwd dus vandaar dat hij het daar gelijk op deed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mkv komt heeel veel voor :) (geef je trouwens geen min hoor)