Met welke software werkt Minecraft vloeiend?

Hallo, ik ben misschien van plan om Minecraft te kopen ik heb al wel een paar keer Minecraft via het internet gespeeld en toen liep ie nogal langzaam. Ik heb Windows 7 starter, is dit een goede software omMinecraft mee te spelen, zo nee welke software is dan wel geschikt om Minecraft mee te spelen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
1.2K

Het beste antwoord

Ram geheugen heeft er wel wat mee te maken maar niet veel....Ik heb zelf een Asus i5 8GB ram en Intel HD en het werkt echt voor geen meter! win7 64bit drama !! heb btw een laptop.

Het beste speel je op een vaste PC !
Ik heb zelf ook nog een vaste PC
Intel core 2 duo 4gb ram 1Gb nvidea 8400
WERKT PERFECT dus je hoeft niet eens een hele goede processor te hebben of veel ram!

Het grootste probleem ligt nog steeds bij minecraft zelf.
Dus je kan beter even wachten totdat het volledig af is en dus uit de beta versie is voordat je het goed kan spelen/testen suc6 verder !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Windows 7 is een besturingssysteem de software die je nodig hebt is Java. Java is onafhankelijk van besturingssysteem. Minecraft vereist vooral veel geheugen. Windows 7 gebruikt zelf al veel en dat is enigszins nadelig, maar bij 3+ GB geheugen zal dat geen probleem zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat probleem ligt niet zo zeer aan je software maar aan je hardware. Als je interne geheugen te weinig is, is hij dus ook langzamer. Als je trouwens in browser speelt scheelt dat ook al een hoop!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik speel zelf minecraft met 8gb intern geheugen op windows 7 ultimate 64 en dat werkt prima.

Als je minder intern geheugen hebt kan je het beste alle andere programma's eerst sluiten voor je er aan begint.

Zorg in ieder geval dat je drivers geupdate zijn en je de laatste versie van java hebt. Dit voorkomt een hoop gezeur en gecrash van minecraft zelf.