Kun je in powerpoint 2010 automatische voortgang laten weergeven?

Ik vind het fijn als je tijdens een presentatie kunt zien hoe lang het nog duurt.

Dus als ik een presentatie maak zet ik er altijd ergens handmatig bij. "Slide 1 van X".

Echter voeg je dan later een slide toe, dan moet je alles weer aanpassen.

Is er niet een standaard functie die dat zelf bij houdt? Net zoiets als pagina nummering, maar dan specifiek voor de voortgang?

Heb een tijdje zitten zoeken, maar kan niets vinden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er zit ergens in outlook een optie om op je screen van je laptop een informatiebalk onder de slides weer te geven met oa opmerkingen. Misschien heb je daar wat aan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Outlook.. slides? Je bedoelt zeker Powerpoint? Dank, maar zolang het handmatig blijft dan zijn er inderdaad mogelijkheden te over.. Maarja, gemak dient de mens heh :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oei, ja, je hebt helemaal gelijk! ik slaap half :-)

Het beste antwoord

Helaas dit is (nog) niet mogelijk in Powerpoint; onbegrijpelijk trouwens, maar dat terzijde. In word is het zo eenvoudig, dus waarom in Powerpoint niet?

Wat wel kan is het paginanummer automatisch invoegen, maar dat wist je misschien al? In de voettekst zet je dan "Slide van X". X staat dan voor het totaal aantal slides maar je zult helaas zelf moeten bijhouden wat het totaal aantal slides is en dat zonodig aanpassen.

Om er zeker van te zijn dat het inmiddels niet kan heb ik nog even verder zitten zoeken, maar ook microsoft bevestigt dat dit niet te automatiseren is (zie bron).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank voor je volledige antwoord. Al is het teleurstellend :)