Hoe kan ik Windows xp verwijderen van mijn pc?

Ik had Windows 98 op mijn pc. Deze heb ik 5 jaar gelden ge-upgrade naar Windows xp via een upgrade cd. Nu stop ik dezelfde win xp upgrade cd in mijn pc om het te formatteren en verwijderen. Nu zeg de pc dat de win xp versie op de cd ouwer is dan wat dan de versie op de pc. Dus ik kan het niet verwijderen van mijn pc.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
4.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of een oude W98 PC met XP nog echt een feest gaat worden...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag steller wil XP verwijderen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vraagsteller had kort ervoor eenzelfde vraag gesteld die ik (en anderen) reeds beantwoord hadden...

Antwoorden (2)

1. Start de computer in Safe Mode met Command Prompt support (druk op F8 tijdens opstarten).
2. Navigeer naar %systemroot%\system32.
3. Typ osuninst.exe en druk op Enter.
4. Volg de instructie op het scherm.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb bovenstaande gedaan maar het systeem zeg dat er instalkatie bestanden missen en kan de aktie niet uitvoeren.
Je kan de schijf ook formatteren met de installatie cd van Windows 98. Stop de cd van Win 98 in de pc en start deze op vanaf de cd speler. Je krijgt de mogelijkheid om de installatie van Win 98 uit te voeren door eerst de schijf te formatteren. Volgens mij moet het op deze manier lukken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het systeem overuled win 98. En zegt dat eerst win xp eraf moet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Opstarten van CD (In bios instellen) dus niet eerst XP laten starten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is gelukt dank u wel