maya 2011: Al mijn faces en edges zijn relatief netsjes, hoe kom ik dan aan deze vreemde schaduw? Zie afbeelding.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Het lijkt er op dat je normalen verkeerd staan, ergens onders 'Normals' staat 'set to face', dat werkt bij mij meestal redelijk goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Heb je de edges/vertices met de hand aan elkaar gemaakt ? Misschien staan de normaalvectoren in de vertices dan niet goed. Helaas ben ik niet in de buurt van een computer met Maya erop, dus weet zo snel niet hoe je die kunt editen. Maya heeft ook wat functies als "rebuild curves", er zal zoiets ook wel bestaan voor surfaces.
gvrox