Waarom kunnen soms wel maar soms niet de video's van uitzendinggemist.nl, rtlxs en sbsgemist met realplayer gedownload worden?

Is het zo dat de aanbieders niet blij zijn met deze 'service' van Real en hun software verbeteren zodat de video's niet te downloaden zijn? (tot Real hun downloader weer verbetert en dan begint het weer van voor af aan)

En is er een (gratis) alternatief voor realplayer downloader? De gratis versie van Camtasia laat mensen er als smurfen uit zien...

Toegevoegd na 50 seconden:
(rtlxs moet rtlXL zijn)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

Nou ja het is in principe gewoon zo, iedere video is net even anders. En ik denk dat het wel wat met de beveiliging te maken heeft, maar ook met dat iedere video net een heel klein beetje anders is, in de zin van hoe ze de video's op de site hebben gezet. Eigenlijk is het hetzelfde met YouTube, je hebt programma's die de video's kunnen downloaden, maar sommige lukken niet omdat ze nét even anders zijn.

Het zou misschien ook kunnen dat het soms niet de brond van de video goed kan vinden.