is er een (goed) programmaatje om je muziek van info(rmatie) te voorzien?

nou,ik heb dus een fikse muziekcollectie,maar heb nooit de moeite genomen ze van info te voorzien(sowieso allemaal gedownload).
nu vraag ik me af of het op de een of andere manier geautomatiseerd kan worden...?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (3)

Geautomatiseerd van info voorzien (taggen). dat gaat helaas niet.
Het beste programma waar je tags mee veranderd of toevoegd is TagScanner
Gebruik dat zelf al vele jaren.

Meer info en waar te downloaden vind je hier:

http://www.computeridee.nl/tagscanner
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ook mijn favoriet; werkt als een speer
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry, de tagscanner. Absolute aanrader
Nou, zeg dat niet te snel. De tags in MP3 heten ID3 tags. Even googelen op 'automatic id3 tags', en ik kom bij MusicBrainz, dat programma herkent de muziek en zoekt er online de informatie bij. Zelfde techniek als Shazam denk ik.

Dit wordt acoustic fingerprinting genoemd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Googelen op "free music fingerprint" leidt naar http://echoprint.me/. Is dat wat? Piratebay heeft misschien ook wat, maar dat kun je vast zelf wel! ;-)
Kan je proberen via iTunes. Het grotendeels van je muziekcollectie zal dan voorzien worden van ID3-info alsook de albumhoes.

Degene die niet automatisch gebeuren kan je zelf dan nog altijd ingeven/aanpassen/vervolledigen.