Hoe kun je in MS Word een watermerk in het midden zetten?

Het is watermerk tekst.
Maar het staat helemaal bovenaan, horizontaal terwijl ik het midden in wil hebben. Lettertype veranderen haalt niet uit, het blijft bovenaan staan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
2.6K

Het beste antwoord

Klik in het menu watermerk op Aangepast watermerk...
Selecteer dan de optie Tekst als watermerk. Je kunt hier verschillende teksten kiezen of je eigen tekst invoeren (even klikken in het keuzevakje). Als je nu op ok of toepassen klikt, staat het watermerk (bij mij althans) redelijk in het midden. Je kunt dan ook nog kiezen of je het watermerk diagonaal of horizontaal afgedrukt wilt hebben.

Of als tweede optie, klik met de rechtermuisknop op het watermerk, kies afbeelding bewerken en dan tekstterugloop (de knop met het hondje). Hier kun je ook allerlei opties instellen.

Succes ermee in ieder geval!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Naar beneden enteren? Gewoon met de cursor voor de tekst gaan staan en net zo vaak op enter rammen tot deze op de gewenste plek staat.

Toegevoegd na 1 minuut:
Of ik begrijp het probleem niet, dan moet je je vraag even bijwerken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk in hetzelfde menu als waar je het watermerk hebt toegevoegd, staat ook waar op de pagina je het watermerk wilt hebben. Maar dat is bij elke Word versie weer anders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat allemaal mogelijk is hangt natuurlijk van de word versie af. Maar zowel in oudere als in nieuwere versie werkt onderstaande werkwijze meestal wel.

Geef de kop en voettekst weer (Menu beeld), en ga in de koptekst staan

Voeg een Wordart object toe (dat is de schuine A in de werkbalk tekenen)

Zet je tekst in het object en maak de tekst eventueel op (lettertype / grote / scheefheid/ etc))

Schuif het object naar de plek waar die moet komen

Klik rechts in het object, en selecteer de optie Wordart opmaken en selecteer bij “Indeling” de optie “achter de tekst”. Druk op OK en je bent klaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1)Activeer het tabblad Invoegen

2)Klik in de groep Tekst op Snelonderdelen en kies Bouwstenenbeheer

3)Klik op de kolomkop Galerie om de lijst op galerienaam te sorteren

4)Schuif naar beneden tot u de groep Watermerken ziet

5)Vervolgens kan men op de knop "eigenschappen" klikken en dingen aanpassen naar wens

5)Selecteer een watermerk en klik op de knop Invoegen.
Bronnen: