Hoe zet ik een MS Word document om naar een boekje?

Ik heb een Word document van zo'n 50 pagina's. Deze wil ik graag afdrukken, zodat ik er een boekje van kan vouwen.

Ik wil dus alle pagina's op A5 formaat afdrukken, dubbelzijdig en dan twee pagina's per zijde, maar wel zó, dat ze daarna te vouwen zijn. Op het eerste vel staat dan dus pagina 1 en 50 en aan de andere kant pagina 2 en 49. Op het tweede vel staat aan de ene kant pagina 3 en 48 en aan de andere kant 4 en 47. Enz enz. Zodat je het resultaat dubbel kunt vouwen, eventueel een nietje in het midden doen en er doorheen bladeren, pagina 1, 2, 3, 4... enz.

Ik hoop dat mijn omschrijving duidelijk genoeg is. Ik vermoed dat MS Word daar wel een functie voor heeft, maar ik weet niet waar.

Ik heb Microsoft Office Professional Plus 2010, maar indien dat handiger is, heb ik ook Open Office.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
1.2K

Antwoorden (3)

Onder de optie 'pagina indeling' van het bestand si er de optie dat jke een boek-indeling wilt gebruiken (file -> pagina instellingen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
file > pagina instellingen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aan dit antwoord heb ik dus niks! Welke pagina instellingen dan? Op A5 zetten lukt me wel, maar hoe zorg ik dat hij op A4 vellen papier wordt afgedrukt in de genoemde volgorde?
Als je het bestand hebt geopend maak je de pagina's eerst liggend via het tabblad pagina indeling vervolgemns selecteer je de gehele tekst ( ctrl+A ) Klik op hetzelfde tabblad op kolommen. Kies voor vier kolommen. Pas de marges en tekst hier en daar aan. Voila je hebt een boekje in A5 formaat.
Dit kan in in Office word "alle versies"
Succes Frank