ik zoek een code voor excel, ik hoop dat mij hier iemand er van kan voorzien ? gr arie

groter/kleine/gelijk aan 0
Case "JA"
CLR = vbGreen
Case "NEE"
CLR = vbRed
Case "?" of kleiner of groter dan
CLR = vbRed
Case Else
CLR = vbWhite

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is je vraag precies?
Trouwens een heel goede site voor de excel-experts is: http://www.worksheet.nl/
Cryofiel
12 jaar geleden
Waarom met VB-code? Waarom niet gewoon met voorwaardelijke opmaak?

Antwoorden (2)

Dat klinkt als voorwaardelijke opmaak.
Je vraag is verder niet echt duidelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
paulus811
12 jaar geleden
aan de trefwoorden te zien vraagt hij naar visual basic code en daar lijkt de vraag ook op. Mij is verder onduidelijk wat hij nou precies wil/
De algemene syntax voor een select statement (dus met meerdere condities) is:

============
Select Case < Expression to test>

Case

Do something

Case Else

Do something else

End Select
============

Het opmaken van een cell met een achtergrondkleur doe je niet met CLR maar met onderstaand commando

ActiveCell.Interior.ColorIndex = 36
paulus811
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zoek alleen code Case "?" of kleiner of groter dan wat in plaats van vraagteken zou moeten staan , verder werkt code perfect gr arie