Zo eens per week start mijn p.c. opnieuw als ik op een willekeurige site op een link klik. Geen idee waardoor. Heb XP, Sp3 en Windows Firewall ?

en als Microsoft Security Essentials. Er verschijnt geen blauw scherm en er is geen foutmelding. Wel in systeembeheer deze melding:

Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: DCOM
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 10005
Datum: 12-7-2011
Tijd: 9:47:10
Gebruiker: EIGENAAR-40VZV6\ XXX
Computer: EIGENAAR-40VZV6
Beschrijving:
DCOM kreeg foutmelding 'Kan de service niet starten omdat deze is uitgeschakeld of omdat het geen inschakelde apparaten met zich heeft verbonden. ' bij het starten van de WSearch-service met de argumenten '' om de server
{7D096C5F-AC08-4F1F-BEB7-5C22C517CE39} te starten

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

Kijk eerst even of al je drivers up to date zijn. Als dat het geval is moet je Windows configureren dat hij niet automatisch opstart als er iets mis gaat. Om dit voor elkaar te krijgen doe het volgende:

1) Ga naar Start en selecteer Control paneel
2) Als alles in "Categorie" weergave staat, selecteer dan "Prestaties en Onderhoud (of performance and maintenance)". Als alles niet in de "Categorie" weergave staat, dubbelklik dan op het "Systeem" icoontje.
3) Nu moet je het Systeem eigenschappen venster zien. In het Systeem eigenschappen venster, klik op de "geavanceerde (of advanced)" tab
4) Klik nu op "Instellingen" naast "Opstart en Herstellingen (of Startup and Recovery)"
5) Als nu het "Opstart en Herstellingen" venster wordt weergegeven, kijk dan even bij "Systeem fouten (of System failure)"
6) Je zult zien dat "Automatisch herstarten" aangevinkt is. Dus haal het vinkje uit dit vakje en klik dan op Ok
7) Sluit nu ook het control paneel.

Deze stappen zullen je probleem niet oplossen, maar het zorgt wel dat Windows niet meer zomaar herstart.