Welk gratis video-editing programma kan .MOV bestanden importeren?

Mijn camera levert zijn filmpjes in .MOV bestanden. Windows movie maker ondersteunt deze bestanden niet en mijn vegas pro trial is verlopen. Weet iemand een programma dat dat soort bestanden wel kan importeren en bewerken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
1.4K

Antwoorden (1)

Als je Vista of Windows 7 hebt, kun je gebruik maken van het gratis Windows Live Movie Maker (zie afbeelding). Daarmee kun je .MOV-bestanden gewoon bewerken.
Anders kun je ze importeren met b.v. het gratis RAD Video Tools en de video vervolgens naar het avi-formaat converteren:
http://www.radgametools.com/bnkdown.htm
en vervolgens in Windows Movie Maker bewerken.

Dat converteren doe je heel eenvoudig door op de CONVERT A FILE-knop te drukken, waarna je via de OUTPUT TYPE-knop AVI FILE kiest.
Pieter2011