Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe brand je audio cd met Nero?

Ben ik geen ster in. Als ik een audio-cd wil maken(dus nummers draaien op een gewone cd speler, geen mp3) kan ik dan gewoon in Nero mp3's toevoegen? Zet hij ze automatisch om in wav file? (dat speelt een gewone cd speler toch af?)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
951

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Volgens mij moet je de cd juist branden als audio-cd. Dus niet als data-cd (zoals hiervoor werd gezegd).

Je hoeft dan verder niets te doen. MP3'tjes toevoegen is voldoende, Nero doet de rest. Zolang het maar geen "opslag"- of "data"-cd is. Dat wordt niet door elke cd-speler herkend.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je moet de mp3's gewoon branden als data cd en niet als audio cd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt Nero gaat dan gewoon MP3>CD converteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klop niet, dan word het een data cd, die kan je niet draaien in een standaard (audio/HiFi) cdrom speler
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij kan alleen afgespeeld worden op een speler die mp3 ondersteund. Een standaard audio/Hifi die geen mp3 ondersteund is daar niet geschikt voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry jjjgroot heeft gelijk, je moet als audio cd branden.. dan gaat ie dus alle mp3s vanzelf converteren.
Je moet gewoon kiezen voor branden van audio of geluid cd, je kan gewoon mp3 toevoegen, let op, er passen niet meer mp3 op dan een speelduur van ongeveer 60min dat is gem 15 tot 20 mp3 nummers.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding