ik kan geen geluid meer horen op mijn pc wie kan me helpen?

ik heb een x de pc een beetje geleegd en heb toen iets geleegt van audio, nu kan ik helemaal geen geluid meer horen en ben toen naar configuratie scherm gegaan en dan audio apparaten.
maar ik kan daar nergens op klikken en dus het geluid niet veranderen.
wie weer wat ik moet doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Het is heel lastig om een passend antwoord op je vraag te vinden, het kan namelijk aan zoveel dingen liggen...

Loop deze checklist af:

* Staat het volumeknopje open?
* Zijn de speakers aangesloten op de stroom?
* Zijn alle stekkertjes aangesloten? (en in het juiste gaatje)
* Helemaal rechtsonder in je beeld (waar de tijd staat) heb je een icoontje van een luidsprekertje; Klik hierop met je linkermuisknop en controleer of het geluid op mute staat
* Zijn de juiste drivers geinstalleerd?
* Is je geluidskaart geactiveert bij hardware?
* In je systeemvak rechtsonder op je bureaublad rechtsklikken op het luidspreker icoontje>klik op afspeelapparaten> klik dan op je geluidskaart/driver die je normaal gebruikt en klik dan op "als standaard instellen"
* Zit je geluidskaart nog stevig vastgeprikt op het moederbord?

Als bovenstaande punten doorlopen zijn en je geluid doet het nog steeds niet, dan zou ik even de hulp van een vriend inschakelen, want dan wordt het verhaal te gecompliceerd om hier uit te leggen.

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb nu al 1 probleem en dat is dat ik rechts onderin al geen geluidsicoontje heb staan

Andere antwoorden (1)

Wordt je audiokaart wel herkend in devicemanager?
Eventueel 'unknown devices' daar?
Dan even de driver (opnieuw) installeren.