Waarom doet het geluid het niet van mijn computer?

Het windowsdeuntje bij opstarten doet het wel! het speakertje in de taakbalk staat helemaal wijdopen, bij configuratiesysteem staan alle speakers aan, het gekke is dat de computer zelf aangeeft dat hij geluid geeft ( dat groene balkje van het speakertje gaat op en neer ) maar ik hoor niks! Geen enkel filmpje geeft meer geluid.

help?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

De windows deuntjes komen vaak wel eens door en inwendig speakertje klopt dat ?
hoor je die door een ander speaker dan je normale dan is je geluidkaart op het verkeerde kanaal geconfigureerd
kijk even onder de afspeel optie

de plug er in en er uit is vaak de best truc
capthavoc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het geluid van bijv. uitzendinggemist kwam ook altijd door een inwendige speaker, in en uit pluggen reeds geprobeerd ( dwz alle kabels in en uit ) maar helpt niet.
capthavoc
12 jaar geleden
dan denk ik dat je onder de optie afspeel apparatuur moet kijken dan staat ie vast op interne speaker alleen
rechtsklik op het speakertje in je taakbalk
daar zie je vast de optie afspeel apparatuur even kijken of er andere apperaten staan en die standaard zetten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gedaan.
het gekke is, als ik een filmpje aanzet dan zie ik beeld en dan doet dat menu'tje van het speakertje in de taakbalk net of je het geluid kan horen ( dus dat groene balkje gaat op en neer ) maar je hoort het niet. helemaal gek is dat ik nu een online radiostation ( radio west ) probeer en die doet het wel gewoon, die opent een windows media programmaatje en geeft geluid. maar nog steeds doen filmpjes het niet... :-(
capthavoc
12 jaar geleden
ok je geluidkaart is dan wel ok
het kan dan zijn dat je toch per programma even moet kijken in de optie op welke speakers deze moeten
die filmpje spelen die ook af met windows media player of iets anders ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, je kan ook kiezen voor silverlight, maar dan ook geen geluid. moet erbij vertellen ik zit op mijn werk, dus is een gedeelde comp. en ik ben niet geautoriseerd voor alles, maar voorheen deed het geluid het altijd.
capthavoc
12 jaar geleden
Ok da,s lastig
maar probeer je op youtube een filmpje of pak je rechtstreek van de hd en filmpje ne wel formaat is dat wmv avi mov QT o.id ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
pff, die laatste zin is een soort geheimtaal voor me hoor.
youtube is helaas geblokt ( net als hyves, twitter en facebook ) maar uitzendinggemist.nl, dumpert.nl en zie.nl niet, en daar kon ik voorheen filmpjes op kijken en horen, maar helaas dus.
Sorry maar dat laatste wat je vraagt begrijp ik echt niet..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar trouwens wel dank voor je hulp zo om kwart voor 2 snachts!
die online radio is in wmp
capthavoc
12 jaar geleden
ok dan ga ik er vanuit dat er blijkbaar door je beheerder en flash update nodig is ?
De laatste raritiet kan zijn dat het geluidsschuifje op het filmpje dicht staat ?
kan hele dom zijn maar wellicht helpt het
capthavoc
12 jaar geleden
ah ja ik slaap altijd heel laat ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee schuifje staat open, het zal dan wel iets van de beheerder zijn,
jammer, wordt zo een lange nacht..

Andere antwoorden (3)

Check of je speakers goed in je computer zitten, trek daar anders eens de kabel uit en blaas er even in en steek 'm er weer in: ouderwets trucje, werkt vaak!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Staat die niet op gedempt bij luidsprekers
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geluidskaart geïnstalleerd dmv een driver?