Wat doet MobileMe?

Het brengt al je data naar de cloud. Dat betekent dat alle gegevens die je beschikbaar wil hebben als je je mobiele leven leeft, altijd bij de hand hebt. Denk aan afspraken of contactinformatie. Maar ook foto's die je maakt. En met 20 Gig opslagcapaciteit kun je ook heel wat documenten in de cloud stoppen.
Maar het doet nog meer dan het beschikbaar maken. Het synchroniseert alles ook continu tussen alle devices. Een afspraak maken op je werk-PC wordt direct zichtbaar op je iPhone.

De belangrijkste sprong voorwaarst die wordt gemaakt zit in de gebruikservaring. Daar ligt Apple's kracht altijd al; kijk naar wat ze met de telefoon-ervaring op de iPhone hebben gedaan. MobileMe is een web-gebaseerde omgeving die exact te gebruiken is als een desktop applicatie. Met dingen als verslepen van bestanden of het browsen door foto's.

Met de introductie van MobileMe voegt Apple iets wezenlijks toe aan de iPhone; naast always online zijn we ook altijd always insync. MobileMe moet een belangrijk onderdeel worden van het verdienmodel van Apple. 99 dollar per jaar kost het. Daarmee is de prijsverlaging van de iPhone van 200 dollar al weer een beetje terugverdiend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dankje! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar koop het niet op dit moment. iCloud komt er binnenkort aan (deze herfst), dat is gratis en kan meer dan MobileMe. Ik had begrepen dat mocht je het kopen, je wel je geld terug krijgt maar je kunt beter even wachten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
k dankje Chorro! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ter aanvulling, de 1e twee maanden is MobileMe gratis. Je kan daarna altijd weer opzeggen :-)