video bewerk programma? (zie uitleg)

mijn vriend en ik moesten voor school een filmpje bewerken en toen gebruikten we op zijn mac het programma imovie. maar jammer genoeg is dat alleen voor mac:(. weet iemand een video bewerk programma zoals imovie (of iets anders) voor windows XP?
wel gratis ik wil niet iets kopen. en graag best uitgebreid, ben een kind van 13 maar kan wel wat;)
iemand die iets weet?
(graag link erbij)
geef maar reactie als u nog iets moet weten.
ps geen windows movie maker!
alsvast bedankt
m

eigenschappen laptop:

Systeem:
Microsoft Windows XP
Home Edition
Versie 2002
Service Pack 3

Computer:
Intel Pentium lll-processor
Kloksnelheid: 851 MHz, 256 MB

ongeveer 10 gygabithe geheugen, maar nu schat ik nog rond de 5-6

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
iMovie FTW!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat is ftw? (wtf ofso?)
en wat is er met imovie?:S
m
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
iMovie rocks!!! Windows is waardeloos.. Apple/mac all the way!! veel beter, veel meer goede bruikbare programma's... Ennuh, FTW betekent For the Win
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ok thnx!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt daar een harde schijf van 10 GigaByte in zitten?
Die is dan zo oud, dat hij snel stuk kan gaan. Je kan die het beste snel vervangen.
Een pentium III computer is niet echt veel langzamer dan een moderne laptop, dus het is de investering wel waard.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh ja, en voor een prikkie kun je het geheugen uitbreiden. Voor videobewerking is 256 MB eigenlijk te weinig. Koop tweedehands een module van 512 MB, let op de soort geheugen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ Klaas Een pentium III is antiek en voldoet niet meer voor de huidige minimum eisen. 512 MB voor videobewerking is nog steeds te weinig voor de meeste pakketen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@JongenNB, heb je al VirtualDub en Avidemux bekeken?
Die werken goed onder P III.
Ik denk dat je wat meer bewerkingen met de hand moet doen om het gewenste resultaat te bereiken, maar deze programma's hebben allerlei filters, zodat je van alles kan doen op een meer technisch niveau.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thnx all!
m

Het beste antwoord

video pad video editor
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thnx!

Andere antwoorden (5)

Sony Vegas 10 demo versie?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is niet snel genoege processor voor heb ik al geprobeert xd
toch bedankt
m
Als het goed is zit in Windows XP met Servicepack 2 al het programma Windows Movie Maker, dat zou je kunnen gebruiken.
Het programma staat dus waarschijnlijk al op de computer, anders kun je het hier en daar nog gratis downloaden.
Op de site van Windows zelf is het programma niet meer te vinden, maar met enig zoekwerk is het wel op andere sites vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je ff goed leest staat er: ik wil geen moviemaker! dat ken ik al en is veel te simpel!
m
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt gelijk, heb ik overheen gelezen, sorry!
De trail van magix video deluxe 17 premium!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
erg goede ervaring mee!!
Ik heb zelf : Vegas Movie Studio HD Platinum 10.
Ik zet er veel linkjes bij, want weet niet zeker welke ik gebruikte...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pentium III is gewoonweg te langzaam om aan de eisen van de huidige pakketen te voldoen.

Vegas Pro 10 system requirements
Microsoft® Windows® XP 32-bit SP3, Windows Vista® 32-bit or 64-bit SP2, or Windows 7 32-bit or 64-bit
2 GHz processor (multicore or multiprocessor CPU recommended for HD or stereoscopic 3D)
400 MB hard-disk space for program installation
1 GB RAM (2 GB recommended)

Pinnacle 12 Requirements:
* Intel Pentium HT or AMD Athlon 2.4 GHz or 1.6 GHz Dual core required for Windows Vista 1 GB system memory recommended
* DirectX® 9 or 10 compatible graphics card with 64 MB (128 MB or higher recommended) 128 MB required on Windows Vista (256 MB or higher recommended)
* DirectX 9 or higher compatible sound card

Je hebt ook een ongelofelijk kleine HDD je zal moeite hebben om een film te capturen en uit te schrijven op de zelfde schijf.

Toegevoegd na 2 minuten:
Magix Video Deluxe 17 Requirements:
Intel® Core™ Duo met 1,83 GHz, AMD® Dual-Core met 2,0 GHz
1 GB werkgeheugen

Toegevoegd na 8 minuten:
Het enige wat je dus kan doen is zoeken naar oudere versies van pakketten zoeken.