hoe converteer je gratis en snel een realplayer naar mp3?

mooi dat de omroepen oude uitzendingen in realplayer beschikbaar stellen. Om ze in de auto te beluisteren wil ik ze echter in Mp3 hebben. Hoe doe ik dat?

Toegevoegd na 1 dag:
In de wereld van de Podcast gedoken. Het beste antwoord op mijn vraag: download Ipodder (gratis) en abonneer je op de betreffende radio uitzendingen. Dan rollen de Mp3's vanzelf binnen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (4)

Als je daar alleen een mp3 van wilt hebben, kun je het programma "No23" gebruiken (zie link).
Dat kan van alle geluiden die je pc produceert een mp3 maken.

Toegevoegd na 1 minuut:
De exacte titel moet zijn "No23 Recorder"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit programma is voor mij nutteloos. De meeste geluidskaart kunnen nml. niet opnemen en afspelen tegelijkertijd. Is het trouwens perse nodig om eerst de hele file af te spelen? Kan dat niet sneller?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De geluidskaart neemt het niet op, dat doet het programma. En ja, je moet de hele file afspelen om het op te kunnen nemen, net als een ouderwetse recorder.
Mochten er geen andere oplossingen komen, dan is dit toch een goed alternatief.
Tenzij je het een nutteloos programma blijft vinden.
Realplayer heeft zelf een programma genaamd 'Media Converter' waarmee de bestanden omgezet kunnen worden naar MP3.

Een ander programma is bijvoorbeeld 'Real Alternative' waarmee de bestanden kunnen worden omgezet naar verschillende andere bestandsformaten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het aller best is naar eigen ervaring om MP3 cut te gebruiken.Je kan dan een live gestreamd radio programma via je geluids kaart opnemen in mp3.
MP3 Direct Cut is een programma dat u toelaat audiobestanden zoals MP3 te beheren op een eenvoudige en efficiënte manier.
De voornaamste functie van MP3 Direct Cut is het bewerken van een MP3 bestand zoals de gebruiker dit wenst. U kunt knippen, plakken, stukken invoegen, fade-in en fade-out toevoegen en nog meer.Eigenlijk gaat het net zo gemakkelijk als vroeger met een radio cassette recorder opnemen.Het voordeel is ook dat er niet eerst naar mp3 geconverteerd hoeft te worden , jehebt per direkt een mp3 bestand.
Het is me een raadsel waarom over muziek downloaden zo lastig gedaan wordt terwijl je het ook zo kan opnemen.Google eens naar mp3 cut en je wordt zo naar de link begeleid.Ik gebruik het al 4 jaar met veel plezier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://media-convert.com/omzetten/ al geprobeerd?