Opsomming in word. 'Witregel' ertussen, maar dat wil ik niet.

Hallo allen.
Ik ben ik Word bezig met vanalles en nog wat
(Word office 2007)

Nu heb ik bij de opsomming (met puntjes, niet met getallen) elke keer een witregel.
Nou ja, het is niet echt een regel, maar de verzamelnaan heeft een breder vlak. (ik hoop dat ik duidelijk ben).

Voorbeeld:

Opties

*
Zo ziet het eruit, maar ik wil

Opties
*

Bij het bovenste voorbeeld zit dus geen regel tussen als in de zin van dat je er kunt typen.
Als je het woord selecteert zie je gewoon een breder vlak.

Weet iemand hoe ik het voor elkaar kan krijgen dat ik voorbeeld 2 krijg?

Thnxxx

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
12.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het voor uzelf is dan maakt het niet uit, maar velen schrijven hier op GV een niet prettig leesbaar massief blok.
Om de 5 a 6 regels 1 regel blanco is een verademing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, ik denk soms: ik Word gek! ;-
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thnxx allen, ik heb/had ze allemaal al gezien en geprobeerd. Het vinkje op het hele document, maar ook alleen op dat stukje toepassen, hij doet t toch Geen witregels, hij doet t toch Shift Enter... Als ik dan opsomming die begint de opsomming bij de verzamelnaam Ik krijg het niet voor elkaar... ik blijf verder proberen.
Thnxxx
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het!! Ik moet het wel bij ELKE opsomming opnieuw aanvinken.
Op de 1 of andere manier pakt ie het niet op het hele document.
Bij pagina - indeling.
Afstand staat op automatisch en die moet ik nu dus elke keer op 0 zetten. Thnxx allemaal!!

Antwoorden (5)

Ga naar alinea in de menubalk en stel de gewenste spatiëring voor en na een alinea in. Volgens mij is dat wat je zoekt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi hoi,
Bovenaan rechts zie je vakjes met text staan.als je op`t 2de vakje klikt,en je gaat typen,dan zijn die ,,witregels,,weg.En typ je alles netjes onder elkaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Regelafstand: enkel ;)

OF

Geen ruimte tussenlaten tussen dezelfde opmaak (kan je aanvinken)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Shift+enter in drukken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat dit is wat de vraagsteller bedoelt! +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doe ik ook altijd.
Als je word 2007 of 2010 gebruikt moet je altijd eerst zorgen dat je bij een nieuw document eerst het goede sjabloon kiest. NIet standaard maar geen afstand. Kijk in het start menu boven naar de sjablonen in het lint.
Frank