In excel wil ik dat ik een waarschuwing krijg als een functie een bepaalde waarde bereikt. Hoe doe ik dat?

Bijvoorbeeld, ik heb een functie en zodra de uitkomst gelijk aan of groter dan 20 is wil ik dat ik in een cel een waarschuwing krijg.

Toegevoegd na 43 minuten:
Ik heb excel 2007, als dat nodig is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
11.1K

Het beste antwoord

=ALS(A1>20;"WAARSCHUWING";"")

A1 is de cel waarover de bepaalde waarde gaat.
> 20 betekent het dat als het groter is dan 20.
=> 20 betekent het dat het gelijk of groter is aan 20

Wat er tussen haakjes staat is de tekst die dan in de cel komt als de test "A1>20" waar is.

Als je de engelse versie gebruikt van Excel dan kan je =IF gebruiken als functie.

Hopelijk is het een beetje duidelijk, succes!;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Misschien niet helemaal het antwoord wat je zoekt, maar zeker handig. Excell voor dummies. Daar staan heel veel tips and tricks in die je in excell kunt toepassen. Ook voor niet dummies een heel handig boek. Geloof dat dit er ook in stond, met btrekking tot het gebruiken van excell bij het berekenen van beursnoteringen en verkopen en inkopen van beleggingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kunt ook de cel waar het over gaat aanklikken
daarna boven in de taakbalk op "opmaak" klikken
daarna voorwaardelijke opmaak kiezen
laat het eerste vakje op "celwaarde is" staan
kies in het tweede invulveld "groter dan"
in het derde veld 20 in vullen
klik daarna (iets daaronder ) op opmaak
het volgende scherm wat je dan krijgt selecteer je het tabblad "patroon"
selecteer de kleur die het veld moet krijgen als de waarde boven 20 komt
daarna 2x op OK
en voilla
als de waarde in de cel boven de 20 komt veranderd deze van kleur

succes