Vul datum in in vakje in Exel. Zodra vakje verlaten wordt, verspringt datum in vreemd getal of verkorte datum. Wat nu te doen? 20-04-2011 wordt 04-20

Uit het rijtje General, Number, Custom enz. heb ik al Date gekozen. Maar de door mij ingevulde datum blijft niet staan. Hoe pak ik dat aan en hoe zorg ik dat zich dat probleem in de toekomst niet meer voordoet? Ik heb niet de optie: 'Opslaan' gevonden.

Weet jij het antwoord?

/2500

als je hebt gekozen voor Date, dan moet je ook de vorm waarin de datum moet komen te staan kiezen. Blijkbaar heb je gekozen voor mm-dd (m=maand, d=dag) format, er zijn ook andere mogelijkheden die je dan kunt kiezen.

kies getal in het menu celeigenschappen. kies dan voor aangepast. en vervolgens geef je aan dd-mm-jjjj in het vakje "type", Doe dit allemaal nadat je de cel(len) geselecteerd hebt waar je deze datum moet invullen. Toegevoegd na 23 minuten: hmm, ik zie dat je dit eigenlijk al gedaan hebt. Wat jij ziet is wel vreemd. Staat er misschien een macro aan die iets met betreffende cel doet?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100