Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Vul datum in in vakje in Exel. Zodra vakje verlaten wordt, verspringt datum in vreemd getal of verkorte datum. Wat nu te doen? 20-04-2011 wordt 04-20

Uit het rijtje General, Number, Custom enz. heb ik al Date gekozen. Maar de door mij ingevulde datum blijft niet staan. Hoe pak ik dat aan en hoe zorg ik dat zich dat probleem in de toekomst niet meer voordoet? Ik heb niet de optie: 'Opslaan' gevonden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
2.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

als je hebt gekozen voor Date, dan moet je ook de vorm waarin de datum moet komen te staan kiezen. Blijkbaar heb je gekozen voor mm-dd (m=maand, d=dag) format, er zijn ook andere mogelijkheden die je dan kunt kiezen.
(Lees meer...)
itsme
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, ik heb gekozen voor dd-mm-yyyy.......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
....Ik geloof dat ik het heb gevonden: Ik ben eerst naar Date gegaan en toen ben ik ook nog eens naar Custom gegaan en heb aldaar de door mij gewenste datum weergave gekozen. Lijkt nu in orde. Maar ik heb nergens kunnen vinden hoe je de instellingen kunt bewaren? Bestaan er - gratis - Exel tutorials op internet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zijn gewoon de celeigenschappen. wat ik begrijp is dat je een US versie van office hebt. En aangezien ze daar de de datumnotatie van de maand en dag andersom doen...
kies getal in het menu celeigenschappen. kies dan voor aangepast. en vervolgens geef je aan dd-mm-jjjj in het vakje "type", Doe dit allemaal nadat je de cel(len) geselecteerd hebt waar je deze datum moet invullen.

Toegevoegd na 23 minuten:
hmm, ik zie dat je dit eigenlijk al gedaan hebt. Wat jij ziet is wel vreemd. Staat er misschien een macro aan die iets met betreffende cel doet?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
....Ik geloof dat ik het heb gevonden: Ik ben eerst naar Date gegaan en toen ben ik ook nog eens naar Custom gegaan en heb aldaar de door mij gewenste datum weergave gekozen. Lijkt nu in orde. Maar ik heb nergens kunnen vinden hoe je de instellingen kunt bewaren? Bestaan er - gratis - Exel tutorials op internet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
probeer eens linksboven het office icoontje in te drukken, dan opties voor excel (dat is rechtsbeneden het menuutje) en dan jouw instellingen vastleggen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding