Doneer je weleens wat aan de makers van gratis software voor persoonlijk gebruik?

Veel (open source0 software is voor persoonlijk gebruik gratis.Nu zijn er bepaalde applicaties die nog niet zo bekend zijn, afhankelijk van donaties en die je misschien regelmatig gebruikt. ben je dan bereid om te doneren voor meer ontwikkelingen en aanpassingen? Waarom wel of niet? En heb je dat weleens gedaan?

Weet jij het antwoord?

/2500

Jawel, als ik een programma echt de moeite waard vind en regelmatig gebruik maak ik wel eens een donatie. Het gratis boekhoudprogramma Winbank vind ik zo goed dat ik jaarlijks een bedrag doneer.

Nee nooit, ik zie bijv. bij Hitman Pro dat. Ik kan niet zonder het programma, maar vind het teveel moeite, en zou niet weten in welke maatstaf. Sorry Hitman Pro! ;)

Ja, zeker als het gaat om redelijke unieke software die bijna niemand anders maakt. Mijn bijdrage ligt dan op ongeveer eur. 10,--

Over het algemeen ben ik best bereid (10-20€) te betalen, maar ben er vaak te laks mee. Voor een aantal handige programmaatjes heb ik wel eens wat gedoneerd. Soms komt het geld terug, omdat de bankgegevens niet juist zijn en dat is natuurlijk jammer voor de ontwikkelaar.

ja als er paypal op de site staat wil ik wel eens wat doneren vooral voor gameservers.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100