Hoe kan ik alle sporen op mijn computer wissen dat Ik limewire heb gebruikt.?

Ik woon in Duitsland en de straffen voor downloaden zijn hier niet kinderachtig.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je een hamer? Schijf vernietigen om zeker te gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is niet zo erg dat limewire erop staat.
alleen alles wat je er mee van het net geplukt heb moet je echt helemaal verwijderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zet de computer op naam van een bezoekend familielid uit Nederland.

Het beste antwoord

Wat voor besturingssysteem gebruik je?

indien het windows xp is, staat erin de map
c:\documents and settings\*gebruikers*\shared
c:\documents and settings\*gebruikers*\incomplete
c:\documents and settings\*gebruikers*\Limewire

deze moet je verwijderen.
Verder moet je nog het register in dmv windows toets +r
en dan regedit. Maar dit kan je beter niet doen, als je geen verstand hebt van computers.
Het beste is dingen backuppen en even de computer opnieuw installeren. Dan heb je geen sporen meer.

Maar LimeWire op zichzelf is niet illegaal, het gaat erom dat je illegaal muziek films en software download.
Limewire biedt ook betaalde downloads aan, dacht ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hiervoor heb je inderdaad een hoop computerkennis nodig om te voorkomen dat je niet je besturingssysteem wist...

Andere antwoorden (5)

Een beetje computer expert haalt na een format C nog steeds alles terug wat jij met je computer gedaan hebt. Dus nieuwe harde schijf erin en oude heel erg diep onder de grond begraven als je zeer zeker vrij uit wilt gaan...

Een andere optie is er niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar zijn best wel oplossingen voor, zie bijv:
http://www.gratissoftwaresite.nl/tips/dban+bestanden+definitief+verwijderen+van+een+harde+schijf
AWM
14 jaar geleden
Dat is echt onzin. Het is heel makkelijk om je schijf zo te wissen dat zelfs geen forensisch expert er nog maar iets vanaf kan halen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toch denk ik dat Starbless gelijk heeft +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Italklaas: Ik heb ook gelijk... @Antwoordman: Je moet eens navraag gaan doen bij de FIOD-ECD, of bij de AIVD. Want zij hebben weer programma's om van die nulletjes en eentjes weer iets leesbaars te maken. Zelfs als je er voor alle zekerheid er nog met een verschrikkelijk sterke magneet over bent gegaan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Starbless: misschien wel, wie zal het zeggen. Normaliter kun je er van uitgaan dat met de tool die ik aangaf iemand anders geen sporen meer kan achterhalen. Het principe hierbij is dat er niet alleen een format wordt gedaan, nee, de harde schijf wordt meerdere malen volgeschreven met andere data. Knappe jongen die dan nog iets met die 0-en en 1-en kan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Starbless heeft inderdaad gelijk. Het kost misschien te veel moeite en geld om een harde schijf te onderzoeken die met een sterke magneet bewerkt is, of zelfs een die fysiek kapot is gemaakt, maar het kan wel degelijk. Voor een paar downloads gaan ze dat echt niet doen, maar als er bewijsmateriaal wordt vermoed op te staan dat belangrijk is in een gewichtige zaak dan kan er veel. Zelfs schijven waar de magnetische laag van is beschadigd zijn nog te analyseren met veel tijd, moeite, een elektronenmicroscoop, een groepje experts en bepaalde software. Als de Duitse overheid dat gebruikt voor deze situatie zijn ze echter goed gek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies, en het laatste daar gaat het om. Dat wat je aan activiteiten noemt kost nogal wat, doe je niet zomaar, echt niet.
Kleine downloaders zijn meestal niet interessant, maar even voor de zekerheid:

als je de mappen

c:\documents and settings\*gebruikers*\shared
c:\documents and settings\*gebruikers*\incomplete
c:\documents and settings\*gebruikers*\Limewire

wist met het programma Eraser

http://heidi.ie/node/14

zijn de directe "bewijsstukken" weg (natuurlijk wel even hetgene dat je hebt gedownload op een usb-stick of dvd zetten, want anders ben je het kwijt).

Ik geloof er niets van dat ze daarna nog in je register zullen gaan graven. Niet te druk om maken dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het naïef is om te denken dat, als je het 'bewijs' verwijderd hebt van je harde schijf, dat justitie dan geen aanknopingspunten meer zou hebben.

Als justitie een huiszoekingsbevel heeft, waarbij ze jouw spullen mogen meenemen, zullen ze elke datadrager (dus ook USB sticks, CD's, DVD's), die ze kunnen vinden, denk ik mee willen nemen voor onderzoek.

Dan zijn er denk ik ook nog de gegevens uit logs van tussenliggende servers/routers etc. die ook wel eens belastend zouden kunnen zijn. Misschien dat jouw eigen router zelfs ook wel logs bijhoudt over dataverkeer.

Als justitie echt een zaak tegen je wilt maken, zullen ze uit de combinatie van dit soort gegevens vast een enigszins samenhangend en belastend, of op zijn minst verdachtmakend betoog kunnen formuleren.

Een voorbeeld:
- Uit de log van een tussenliggende server blijkt dat er op 10 juli 2009 databestanden x, y en z naar jouw IP adres is overgedragen.
- Misschien zitten er meer mensen achter het IP adres van jouw router en zou je kunnen stellen dat het ook een andere computer achter deze router is geweest die deze bestanden hebben gedownload
- Maar... als dan ook nog eens blijkt dat bestand x, y en z toevallig op jouw usb stick staat met een aanmaakdatum van na de overdracht (ik noem maar een mogelijk focuspunt), en verder niet bij anderen achter dat IP adres is gevonden, dan zou dat in ieder geval de verdenking kracht bijzetten.

Wellicht "circumstantial evidence" (kan even niet op een Nederlands synoniem komen), maar genoeg reden voor verder onderzoek lijkt mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Cantare:
Maar misschien heb ik de term "circumstantial evidence" hier wel niet juist toegepast. Maar de term die ik zocht is
indirect bewijs.
Onomstotelijk bewijs is dat waar geen twijfel meer over bestaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
circumstantial evidence = indirect bewijs
Ze zullen je vast niet opladen voor het downen van een paar liedjes, daarvoor moet je toch wel minimaal dingen downloaden die het daglicht niet kunnen verdragen zoals sex met kinderen of dieren. Dus als dat bij jou niet het geval is zou ik me niet 1,2,3 zorgen maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
demonteer de harde schijf en gooi de platters in een hoogoven. dan zijn er geen bewijzen meer te vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist, dat is de enige optie die echt afdoende is, maar wel een beetje overkill.