Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom geeft mediaplayer geen trackinformatie weer bij een gewone cd?

Terwijl mijn cd speler de track informatie wél weergeeft?
Het enige wat de players weergeven op mijn pc is "track 1, track 2" enz...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
2.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Kleine plug-in installeren, en dan is dat ook al weer opgelost...
(Lees meer...)
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het werkt! Thanx!!

Andere antwoorden (1)

Trackinformatie kan op de cd worden opgeslagen als "CD text". Dit is een regel tekst met een bepaalde lengte en bevat geen gescheiden velden voor artiest, titel, componist, etc. Sommige cd-spelers kunnen dit lezen en weergeven.

Mediaspelers op de computer maken meestal gebruik van online databases om de gegevens bij de cd te zoeken. Als er geen gegevens worden weergegeven, komt dat omdat er geen verbinding is met het internet, of omdat de gegevens niet in de database staan. De gegevens van internet zijn (mogelijk en meestal) veel uitgebreider en beter gestructureerd in velden voor artiest, titel van het nummer, titel van de cd, etc.
Blijkbaar kan jouw mediaplayer niet overweg met CD-text, of wordt de CD-text niet bekeken.In een ander antwoord staat een verwijzing naar een mogelijke oplossing hiervoor (die ik niet heb getest).
Een andere mogelijkheid is dat je de mediaspeler geen toestemming hebt gegeven om op internet naar de trackinformatie te zoeken. Dit is in te stellen via de opties van het programma.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding