Hoe kan ik de taal van de menubalk in Word wijzigen?

het is nu engels, ik maak liever gebruik van de nederlandse taal

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
12.5K

Het beste antwoord

Als je menubalken zoals het menu File, Insert etc.. in het Engels staan heb je een Engelse versie van MS Office geïnstalleerd. Als je andere Office pakketten hebt zoals MS Excelm PowerPoint, Outlook dan zullen die waarschijnlijk ook in het Engels staan.

Voor MS Office 2000 of 2003 (XP) kunt een Nederlandse versie kopen en die installeren. Je moet de huidige MS Office versie dan de-installeren.
Het heeft weinig zin om de taalinstellingen van je PC of van Word na te kijken. De instellingen in Word zijn bedoeld om aan te geven in welke taal je het document gebruikt.

Voor MS Office 2007 is er een language pack. Dat maakt het mogelijk om met één MS Office versie een andere menutaal te installeren. In bijgaand artikel wordt dit uitgelegd.

Toegevoegd na 9 minuten:
Na installatie van het taalpakket zie je in het Start menu - Microsoft Office een map "Microsoft Office Hulpprogramma's". Hierin staat een programma "taalinstellingen".

NB. Voor sommige zakelijke versies van Office 2000/2003 was er dacht ik ook een versie die meertalig ingesteld kon worden. Dit was een aparte versie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Heb je als eens geprobeerd: configuratiescherm > landinstellingen > talen > instellingen etc.

Toegevoegd na 2 minuten:
Alleen in Word?
bovenin op extra > taal > taal instellen etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Via het configuratiescherm geef je in de taalinstellingen aan in welke taal je werkt. Dat is nodig voor o.a. de datum/tijd weergave en invoer van getallen met punten of komma's om de duizendtallen te scheiden. Die instellingen hebben weinig met de interface (menuindeling) van Word te maken. De optie Taal instellen in Word is bedoeld om aan te geven in welke taal je de tekst gaat typen. Hier kan de spelling- en grammaticacontrole dan rekening mee houden.