Wat is het beste tijdstip ?

Is er iemand,die ervaringen heeft om de wekelijkse antivirusscanner te laten scannen ? Ik sluit wél altijd mijn pc elke dag af.Wat is het beste tijdstip ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Ik doe het 1x in de week op woensdag, midden op de dag als ik aan het werk ben. Dan heb ik er het minste last van. Zo heb ik mijn scanner ingeprogrammeerd.

Toegevoegd na 1 minuut:
En DAARVOOR doet hij automatisch eerst defragmenteren.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zo vaak hoef dat niet hoor
MissBiggie
13 jaar geleden
Ik voel me er prettig bij ...

Andere antwoorden (7)

1 of 2 keer per maand
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit is geen tijdstip...
Er is geen beste tijdstip. De scan die gaat het snelst als je hem uitvoert terwijl je de computer niet gebruikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tijdstip maakt niet uit. Ik scan ook altijd met de Anti Adware/Spyware scan een keer per week. Ik doe dat als ik wat aan het doen ben. Sommige mensen vinden het te vaak. Ik vind het gewoon prettig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik doe het elke dag in de winkel waar ik mijn pc heb gekocht zeiden ze dat dat het beste is om het gewoon elke dag even te doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik laat mijn pc circa 1 keer per week scannen. Meestal rond etenstijd, of als ik weet dat ik even weg ben van de pc.
Er is niet echt een vaste tijd voor, maar kies iets dat je niet op de pc bezig bent, omdat alles nogal traag kan gaan tijdens het scannen.
Kimath
13 jaar geleden
Hoi,

Het is belangrijk om naast een anti virus programma ook

een optimaliseer programma op je computer te hebben die zoals de naam het al zegt je computer optimaliseert.
Zo'n programma scant O.A. je register en ziet ook spyware en doet nog meer het ziet fouten die het hersteld.
Het programma heet : advanced system care
Is wel een betaalde software maar wie een beetje thuis is met torrents, kan er al snel voordelig aankomen.

Een ander (gratis ) programma die je computer goed aanvult is Ccleaner > http://www.piriform.com/ccleaner
Dat programma is ook ideaal voor het vinden van ontbrekende DLL bestanden als je het register scant.

Succes ermee !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit lees ik zo vaak! Moet je eens aan een nerd vragen. Niet nodig volgens hen. Eerst had ik Norton; maakte de laptop wel trager die werd er -ongevraagd- afgehaald door nerd. En er werd AVG opgezet. De volgende haalde die er af en scheepte me op Microsoft Essentials. Die doet er er dus 2 uur of 3 uur of soms zelfs 3,5 uur over om te scannen. Iedereen beweert wat anders. Uitleggen? Ho maar. Betalen en succes er mee. Ik ga die cleaner proberen. Dit heb ik nu al zo vaak op het web gelezen omdat ik ondertussen meer durf en op onderzoek uitga met Google en steeds duikt die Ccleaner weer op. Heb ik nu al zo vaak gelezen!! Ontbrekende DLL? M'n hele Vista Mail is verdwenen. Hele belangrijke dingen weg. Kassa bij nerd die het ook niet snapte maar wel kassa met de rekening. Mail is ook een DLL toch? Want hij kan de ...dll niet laden. Oh, sorry dit werd een vraag maar zo zie je maar hoe je veel aan andere antwoorden hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
elektrastunter: gelijk gebookmarkt! :)
Als je standaard gewoon een goede virusscanner gebruikt, hoef je niet separaat je pc te scannen, dat is onzin, aangezien het realtime/on-call gebruik van bestanden sowieso gemonitord wordt door de scanner. Zolang alles wat op je pc ooit gescand is geweest, is het wel goed (dus niet via hardware aankoppeling ineens onderdeel geworden is van je pc - ext HD) loop je sowieso geen risico.