Wat is het beste tijdstip ?

Is er iemand,die ervaringen heeft om de wekelijkse antivirusscanner te laten scannen ? Ik sluit wél altijd mijn pc elke dag af.Wat is het beste tijdstip ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik doe het 1x in de week op woensdag, midden op de dag als ik aan het werk ben. Dan heb ik er het minste last van. Zo heb ik mijn scanner ingeprogrammeerd. Toegevoegd na 1 minuut: En DAARVOOR doet hij automatisch eerst defragmenteren.

1 of 2 keer per maand

Er is geen beste tijdstip. De scan die gaat het snelst als je hem uitvoert terwijl je de computer niet gebruikt.

Tijdstip maakt niet uit. Ik scan ook altijd met de Anti Adware/Spyware scan een keer per week. Ik doe dat als ik wat aan het doen ben. Sommige mensen vinden het te vaak. Ik vind het gewoon prettig.

ik doe het elke dag in de winkel waar ik mijn pc heb gekocht zeiden ze dat dat het beste is om het gewoon elke dag even te doen

Ik laat mijn pc circa 1 keer per week scannen. Meestal rond etenstijd, of als ik weet dat ik even weg ben van de pc. Er is niet echt een vaste tijd voor, maar kies iets dat je niet op de pc bezig bent, omdat alles nogal traag kan gaan tijdens het scannen.

Hoi, Het is belangrijk om naast een anti virus programma ook een optimaliseer programma op je computer te hebben die zoals de naam het al zegt je computer optimaliseert. Zo'n programma scant O.A. je register en ziet ook spyware en doet nog meer het ziet fouten die het hersteld. Het programma heet : advanced system care Is wel een betaalde software maar wie een beetje thuis is met torrents, kan er al snel voordelig aankomen. Een ander (gratis ) programma die je computer goed aanvult is Ccleaner > http://www.piriform.com/ccleaner Dat programma is ook ideaal voor het vinden van ontbrekende DLL bestanden als je het register scant. Succes ermee !

Als je standaard gewoon een goede virusscanner gebruikt, hoef je niet separaat je pc te scannen, dat is onzin, aangezien het realtime/on-call gebruik van bestanden sowieso gemonitord wordt door de scanner. Zolang alles wat op je pc ooit gescand is geweest, is het wel goed (dus niet via hardware aankoppeling ineens onderdeel geworden is van je pc - ext HD) loop je sowieso geen risico.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100