Waar kan ik gratis spraakherkenning software downloaden?

Heeft er ook iemand ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
3K

Het beste antwoord

De vraag had ik ook al eens gesteld (voor Engelstalig dan). Maar ik ben bang dat dit er gewoon niet is.
Wel kan je tegenwoordig voor weinig geld een goed pakket kopen (Nederlands). Deze heb ik dus ook en het perfect heel goed.

Hou er wel rekening mee dat je ook een goede headset moet hebben.

http://dixons.nl/artikel/SW09471c847/Dragon_Naturally_Speaking_11_Basics_(NL)

Als je echt met spraakherkenning wilt werken... dus dicteren van teksten (zoals het beantwoorden op GV)... dan is het echt een aanrader.
Voor commando's, spellen en programmeren is het weer niet geschikt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Maar het blijft voor software moeilijk om een onderscheidt te maken tussen bijvoorbeeld een en 1. Of als je zegt: Het volgende punt is...
Dat wordt dan vaak: Het volgende. Is

Toch komt dit niet veel voor en is corrigeren sneller gedaan dan een hele tekst met de hand typen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

na een half jaar zoeken ben ik op dezelfde en enigste oplossing als hierboven, terecht gekomen; Dragon Naturally Speaking