Waarom heeft Apple Flash geweerd van de succesvolle IPAD? Steve Jobs was uitgesproken negatief over Flash!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Je hebt Flash en HTML5. HTML5 heeft een betere performance en is beter voor zoekmachineoptimalisatie. Apple wil hierdoor dat meer webdesigners over gaan op HTML5 en geen Flash gebruiken. Flash vraagt meer van je processor en geheugen en is dus ook slomer.

Het is wel zo dat Apple moeilijk doet als het om Flash gaat, zij kunnen het gewoon integreren. Dan kan men HTML5 filmpjes en Flash filmpjes bekijken. Maar nee hoor. Apple wilt HTML5 stimuleren en Flash bannen van het web.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je geeft zelf je antwoord al: Steve Jobs was uitgesproken negatief over Flash. Waarom zou hij het dan op zijn iPad willen plaatsen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat klopt half, maar waarom was hij negatief, dat is de vraag :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan zou je je vraag misschien anders moeten stellen.
omdat flash behoorlijk vreet van je cpu power
jammer dat ze geen alternatief vorm van youtube aanbieden bij apple video streaming sucks
mijn oude g4 macje doet het prima behalve op youtube en en dat is toch zonde
capthavoc