Wat is tegenwoordig een goed programma om restbestanden en andere troep van je schijf te verwijderen zodat je pc weer sneller wordt?

begin van het millenium was Norton Utilities daar erg goed in. Hier vertrouw ik tegenwoordig niet meer zo goed op, sinds ik met latere versies wat vervelende ervaringen heb gehad.
Ik zoek dus een utilities programma voor Vista, maar liefst ook geschikt voor andere OS, die je pc juist sneller en stabieler maakt, ipv de boel laat crashen, wat de bedoeling niet kan zijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
rose
13 jaar geleden
Het beste werkt eigenlijk Windows Setup.... ;-)

Het beste antwoord

Ik gebruik Glary Utilities van glarysoft. Het is gratis, werkt uitstekend en doet precies wat jij wil.

Het is door de consumentenbond uitgeroepen tot beste tool voor pc onderhoud.
paulus811
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben als digibeet gelijk enthousiast aan de gang gegaan : hij geeft aan, dat er 203 fouten gevonden zijn, maar om die te herstellen, moet ik een licentie aanschaffen ad €29,95...
Dus gratis is het niet (helaas...) Want behalve digibeet ben ik ook een 'krenterig' iemand.
paulus811
13 jaar geleden
Er is een gratis en betaalde versie. Ik vermoed dat jij de trial versie van de betaalde variant hebt. Zowel het scannen als het repareren zijn volledig gratis. Ik gebruik het tool al jaren en heb nog nooit een melding gekregen waarin staat dat ik moet betalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan ga ik nog eens op zoek - dank je wel, paulus811!!

Andere antwoorden (5)

Ik heb geen verstand van utility programma's omdat ik ook alleen maar hoor dat deze je pc dicht laten slibben i.p.v. opschonen. Ik zou je aanraden om je pc gewoon eens in de zoveel tijd opnieuw te installeren. Dat zijn één of twee uurtjes werk, maar dan heb je ook wel wat. Vergeet niet je persoonlijke data (documenten, saves van games etc.) op te slaan op een extern medium!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals bovenstaand, cc-cleaner, gratis te downloaden. even naar googleen dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Defragmentatie en cleaners werken nooit optimaal.
het beste is kopieren van je systeembestanden naar externe schijf. bestaande schijf volledig wissen om daarna je systeem weer te herstellen door alles terug te zetten. Alles werkt nu weer supersnel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ccleaner, zoals hierboven wilde ik ook noemen idd, erg goed, klein en snel programma waarmee je veel rommel van je PC krijgt.
Dat in combinatie met "Spyware, search and destroy" (ook gratis) zorgt ervoor dat je PC stukken schoner word.