Vaste handtekening in Word (zonder dat je kan gebruik maken van de handtekening optie die voorzien is)

Op mijn werk kan je geen gebruik maken van de vaste handtekening (is geblokkeerd in het sjabloon met gegevens van werkgever). Met als gevolg dat ik bij elke brief dezelfde gegevens moet typen, naam, tel, fax, mail-adres. Heeft iemand ideeën hoe ik dit zou kunnen vermijden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
1.4K

Het beste antwoord

In aanvulling op Xinix kan je eventueel ook een standaard tekst opslaan in word of kladblok en die kopiëren, maar dan moet je ook steeds het fragment dat je wilt kopiëren openen.

Andere optie is gebruik maken van Auto tekst/ autocorrectie (in word 200, 2002 en 2003. In 2007 zit een soortgelijke functie). Met auto tekst kan je op moment dat je een woord intypt dit laten aanvullen.

Je doet dat als volgt:

1. Je typt eerst de volledige tekst in, inclusief opmaak, enters etc..
2. Je selecteert de tekst
3. Je opent de autocorrectie opties (in Office 2007 onder de Office knop), zie bron
4. Je voegt een code toe en het fragment. Let er op dat de code uniek is, omdat om moment dat je de code intypt dit wordt overschreven door de tekst. Ik gebruik zelf altijd eerst een . in de code, bijvoorbeeld: .htk

Als je voortaan de code intypt dan wordt het opgeslagen fragment automatisch ingevoegd. Ik heb dat net even getest met Office 2007 en daar werkt het in. In eerder versies moet het sowieso werken.

Toegevoegd op 21-06-2009 21:45:19
NB. Eventueel kan je ook macro's maken om handelingen te automatiseren. Maar dat is veel lastiger omdat een macro in een document vaak wordt geblokkeerd. Ik ben daar zelf niet zo weg van, maar je kunt hier heel veel handelingen mee automatiseren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Miljaar, je antwoord is even eenvoudig als geniaal... ben nochthans al een tijdje aant rondsnuffelen achter zo'n eenvoudige oplossing, maar gewoon nooit de link gelegd... op mijn pc thuis werkt het alvast, nu duimen dat ik dat ook kan in de vaste sjablonen van op mijn werk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt me wel. Autotekst wordt lokaal opgeslagen. Je moet het wel op elke PC instellen waarop je werkt, maat daar kan je eventueel weer het opgeslagen fragment in een Word document voor gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is gelukt!! alvast een dikke merci, je bespaart me massa's tijd op een dag!!

Andere antwoorden (2)

Ja dat kan...

Scan je handtekening in, maak er een plaatje van en plak dat standaard onder je brief als plaatje en klaar ben je...

En zet daar ook je tekst in als je dat wil, en plak dat erin...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heb idd een afbeelding gemaakt van mijn handtekening via 'paint' maar nog een vraagje, op werk werk in nog met word '03. In de nieuwste versie is het invoegen van deze afbeelding maar 2 muisklikken, maar voor de 'O3 versie ligt dat eventjes anders, weet je soms of je een 'snelknop' kan maken naar deze afbeelding? Alvast merci!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan moet je met een macro werken. Wil je dat, kan je dat en mag dat? Een macro is een soort miniprogrammaatje waarmee je een aantal handelingen in Office opneemt en toewijst aan de knop of sneltoets.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
autotekst kan wellicht, misschien een macro idd...
Maak de brief zoals jij wilt dat hij eruit moet komen te zien.

Sla hem op (eventueel als sjabloon) en open hem elke keer als je aan een brief begint, en gebruik daarna "Opslaan als".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het bedrijf werkt met vaste sjablonen die deels worden ingevuld is dat niet zo handig vrees ik. Als je de opslaan als functie kan gebruiken, waarom zou je dan nog met sjablonen werken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, idd, dus de suggestie als hierboven genoemd kan ik niet gebruiken, omdat word zich opent vanuit het door ons gebruikte klanten-programma, met vaste sjablonen dus (die ik niet kan veranderen)...