Wat is bluetooth?

Er staan op GV 241 vragen waarin het woord bluetooth een rol speelt maar nu weet ik nog steeds niet wat dat precies is.

13 jaar geleden
in: Software
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uit welk ei kom jij??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou ik weet het niet, maar als ik bluetooth intik in google krijg ik gelijk sites waarop word uitgelegd wat bluetooth is, dus ik vind de vraag een beetje dom.
zondag
13 jaar geleden
Je kunt zeker niet lezen Jinx 258. Ik had het niet over Google maar over GV. En uit welk ei ik kom gaat jou niks aan. Kom jij zelf uit het ei van een krokodil of moet ik dat effe googelen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahaha waar gaat dit over zeg..
Ik denk dat jij niet kunt lezen: '258' ??
Ik had het ook over GV, maar veel dingen kun je toch echt opzoeken op google!
zondag
13 jaar geleden
Mag ik even weten waar jij het over GV had? Blijf jij maar lekker onder je steen; met google.

Het beste antwoord

Dat is een soort programma waarmee je dingen over kan sturen. Als je bluetooth op je mobiel hebt en je vriend ook. Kun je foto's muziek filmpjes enzovoort naar elkaar versturen. Het lijkt op infrarood. Ook kun je als het op de computer staat en bij jou op je mobiel ook verzenden

Toegevoegd na 1 minuut:
Hier is een site http://nl.wikipedia.org/wiki/Bluetooth
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

http://www.mobilogie.com/Hardware/WatIsBluetooth.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bluetooth staat het meeste bekend op je telefoon , bluetooth zorgt ervoor om je eigen gegevens te delen met een andere telefoon en andersom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bluetooth is een techniek die het mogelijk maakt om een draadloze verbinding tot stand te brengen tussen twee apparaten. Vaak is dit te vinden op telefoons, computers en spelcomputers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan je met elkaar verbinden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@bartdingen zei het goed. Maar ter aanvulling:
Binnen de Bluetooth-techniek wordt via een "wizard" pairing gepleegd: de beide apparaten die met elkaar contact mogen leggen spreken codes af, zodat ze elkaar herkennen. Alle andere apparaten die niet gepaired zijn met jouw apparaat komen dus niet in verbinding. Sommige apparaten kunnen met meerdere andere apparaten gepaired zijn en zodra ik dan bijv. met mijn mobieltje binnen het bereik van mijn auto kom, waar een vast ingebouwde handsfree-set zit ingebouwd (en als ik in de telefoon de bluetoothfunctie heb aangezet) maken zij automatisch contact met elkaar. Ik laat mijn telefoon in mijn zak. Als ik even uitstap (om benzine af te rekenen, bijv.) wordt de verbinding verbroken als de afstand te groot wordt en weer hersteld zodra ik weer bij de auto kom. Ik heb ook de apparaten van mijn vrouw en mijn dochter ermee gepaired, zodat hetzelfde gebeurt als zij met de auto rijden, maar dan met hun telefoon.
Dat pairen hoeft maar eenmaal te gebeuren met een nieuw ding, daarna onthoudt de combinatie die codes, waar de gebruiker niets van hoeft te weten, niet van hoeft te merken.
Ik wissel ook gegevens (busines-cards, plaatjes) met anderen uit, die een telefoon hebben van een ander merk, maar wèl met Bluetooth. Dan krijg ik de vraag of het verzonden moet worden naar het toestel met een bepaalde naam. Als ik OK druk, dan zijn de gegevens binnen seconden overgepiept. De apparaten moeten wel in elkaars buurt zijn (binnen 10 m of soms binnen 100 m) maar hoeven elkaar niet te zien, zoals bij infrarood.
Het pairen gaat in dit geval veel makkelijker - maar minder privacy-veilig.

Toegevoegd na 6 minuten:
Bluetooth werkt met radiogolven en gaat ook door sommige obstakels (dunne muren en schermen) heen.
Voor inffrarood - dat met (onzichtbaar) licht werkt, moeten de appartaen elkaar zien, zonder obstakels.
Ik kan dus een plaatje of business-card van iemand ontvangen terwijl mijn toestel in mijn zak zit. Wèl moet ik de ontvangst accepteren (of wiegeren).

Toegevoegd na 7 minuten:
wiegeren moet natuurlijk weigeren zijn.