Hoe plan je een taak in windows?

Follow up vraag op http://www.goeievraag.nl/vraag/outlook-mail-instellen-bepaalde-regelmaat.126127

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (2)

Hier staat een prachtige uitleg, met plaatjes!:

http://computertotaal.nl/article/1598/taken-plannen-in-windows.html
rose
13 jaar geleden
Taken plannen

U kunt de volgende stappen alleen uitvoeren als u bent aangemeld als Administrator. Als u niet als Administrator bent aangemeld, kunt u alleen instellingen wijzigen die van toepassing zijn op uw gebruikersaccount.

Als u een specifiek programma regelmatig gebruikt, kunt u met de wizard Taakplanner een taak maken waarmee het programma automatisch voor u wordt geopend overeenkomstig de gekozen planning. Als u bijvoorbeeld een financieel programma op een bepaalde dag van elke maand gebruikt, kunt u een taak plannen waarmee het programma automatisch wordt geopend zodat u niet vergeet om dit zelf te openen.

Klik hier om Taakplanner te openen.‌ Als u om het beheerderswachtwoord of een bevestiging wordt gevraagd, typt u het wachtwoord of een bevestiging.

Klik op het menu Actie en klik op Basistaak maken.

Typ een naam voor de taak en een optionele beschrijving en klik op Volgende.

Ga op een van de volgende manieren te werk:

Klik op Dagelijks, Wekelijks, Maandelijks of Eenmalig, klik op Volgende, geef de gewenste planning op en klik op Volgende als u een planning wilt selecteren op basis van de agenda.

Klik op Als de computer wordt opgestart of Als ik mij aanmeld en klik vervolgens op Volgende als u een planning wilt selecteren op basis van algemene terugkerende gebeurtenissen.

Klik op Als een specifieke gebeurtenis wordt geregistreerd, klik op Volgende, geef het gebeurtenislogboek en andere informatie op met behulp van de vervolgkeuzelijsten en klik ten slotte op Volgende als u een planning wilt selecteren op basis van specifieke gebeurtenissen.

Klik op Programma starten en klik op Volgende als u een programma zo wilt plannen dat dit automatisch wordt gestart.

Klik op Bladeren om het programma te zoeken dat u wilt opstarten en klik vervolgens op Volgende.

Klik op Voltooien.