Met welk programma maak je een goed .eps-bestand?

Ik wil een vlag bestellen met opdruk. Hiervoor moet ik de afbeelding in .eps aanleveren.
Zelf werk ik met Corel PSP XI en als ik daarmee een .eps maak is het zwart/wit.
Hoe kan ik dat in kleur krijgen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
2.4K

Het beste antwoord

Als de output zwart wordt i.p.v. kleur zou ik de instellingen van je programma eens nalopen. Waarschijnlijk staat er ergens iets fout ingesteld. Het ideale programma voor de opmaak van een vlag is Adobe Illustrator. Hiermee kun je vectorbestanden maken. Dit heeft als voordeel dat de kwaliteit behouden blijft als het bestand wordt uitvergroot. Verder kun je in dit programma aanleveren, zoals je drukker dat graag wil. Wordt de vlag geprint dan dien je de CKYK-modus te selecteren, wordt de zeefdruktechniek toegepast, dan kies je bij de optie kleurstalen voor PMS-kleuren.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Je zou het kunnen proberen met het open source (dus vrij te gebruiken) programma Inkscape. Ik ben er erg tevreden over!
http://inkscape.org/
bamibal
13 jaar geleden
Het meest ideale programma is Photoshop of illustrator; afhankelijk of het een vector of pixel afbeelding betreft. Helaas vrij prijzige programma's, maar zoek eens in usenet......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
CorelDraw is een typisch vectorieel teken- en opmaakprogramma. Wordt door vele grafici gebruikt. Je kan het als sharware gratis downloaden via deze link
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goede programma's zijn daar zoals Photoshop en Freehand

Toegevoegd na 2 minuten:
Je kan ook Illustrator daarvoor gebruiken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gezien het doel heb je een vector bestand nodig.
Ik zou dat maken in Adobe Illustrator en dan opslaan als eps 8.0 (een wat oudere versie van Adobe Illustrator maar iedereen kan er mee werken). De hogere versies geven wel eens problemen.
Vanuit Coreldraw moet het ook kunnen. Het is alleen al heel lang gelden dat ik dat gebruikt heb.
Kijk je ook goed naar de kleuren.
Ze zouden wel CYMK-kleuren willen hebben.