het geluid in cubase blijft maar kraken en hangen. heb wat aanpassingen in de asio settings gedaan maar dat helpt niet.. wat nu?

op fora werd mij verteld dat ik de sample buffer omhoog moest gooien.. wat ik dus gedaan heb. maar dat blijkt ook niet te helpen. hoe verhelp ik dit probleem?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (2)

Het kan natuurlijk ook aan je soundcard liggen. Sample rate omhoog betekend ook meer ram gebruik, en als je al wat processen hebt lopen kan dit ook funest zijn voor een vloeiende uitvoer. Probeer ook eens wat gesamplede sporen te "comparen" dit scheelt ook wel eens.
Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een aantal jaar geleden hetzelfde gehad. Ook met Cubase. Ik heb hem geherinstalleerd en het probleem was verholpen. Je muziek eigen muziek files staan als het goed is in separate folders, dus die doen het gewoon weer naar de herinstallatie.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wat ook zou kunnen is dat je harde schijf te vol zit. En run je 1 of meerdere nummers tegelijkertijd?
Dat ie blijft hangen zou ook kunnen omdat je heel veel effecten tegelijkertijd op meedere sporen gebruikt trouwens.