Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

het geluid in cubase blijft maar kraken en hangen. heb wat aanpassingen in de asio settings gedaan maar dat helpt niet.. wat nu?

op fora werd mij verteld dat ik de sample buffer omhoog moest gooien.. wat ik dus gedaan heb. maar dat blijkt ook niet te helpen. hoe verhelp ik dit probleem?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
978

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Het kan natuurlijk ook aan je soundcard liggen. Sample rate omhoog betekend ook meer ram gebruik, en als je al wat processen hebt lopen kan dit ook funest zijn voor een vloeiende uitvoer. Probeer ook eens wat gesamplede sporen te "comparen" dit scheelt ook wel eens.
Succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een aantal jaar geleden hetzelfde gehad. Ook met Cubase. Ik heb hem geherinstalleerd en het probleem was verholpen. Je muziek eigen muziek files staan als het goed is in separate folders, dus die doen het gewoon weer naar de herinstallatie.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wat ook zou kunnen is dat je harde schijf te vol zit. En run je 1 of meerdere nummers tegelijkertijd?
Dat ie blijft hangen zou ook kunnen omdat je heel veel effecten tegelijkertijd op meedere sporen gebruikt trouwens.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding