Bestaan er ook programma's die automatisch de inhoud van je harde schijf sorteren?

Ik heb thuis voor de muziek en filmcollectie een externe harddisk gekocht. Na een jaartje intensief en 'slordig' gebruik staan alle bestanden door elkaar.
Natuurlijk had ik van het begin af aan de boel netjes moeten blijven houden, maar het begint met 'even snel wat downloaden' en nu heb ik bijna alles door elkaar.

Kortom, het is een rommeltje. Bestaan er ook programma's die je schijf kunnen ordenen? En dan ook wat je al in mappen hebt staan, maar hier overheen kunnen kijken? Op dit moment staan er bijvoorbeeld vakantiefoto's in het mapje van 'Simon and Garfunkel' om maar een zijstraat te noemen.

Dus ik ben op zoek naar een programma wat alle .mp3's bij elkaar zet, en alle .jpg's...etc.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is wel makelijk ja, maar dan kom je wel met een probleem dat een orgineel album wel uit elkaar getrokken wordt. de Mp3`s komen op een groote hoop en de albumhoes op word op je JPEG/GIF of wat dan ook voor hoop gegooid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ai...daar had ik idd ook nog niet aan gedacht. Hmm....blijft een nadenkertje.
Kimath
13 jaar geleden
je moet ook opletten dat dat programma niet ineens in je Windows map gaat lopen sorteren, dan loopt alles in de knoop.

Het beste antwoord

Sorteer je mappen op extensie van de bestanden. Maak een nieuwe map aan voor elke extensie. Open de ongesorteerde map en knip en plak de groepen gelijke extensie en plak die in de nieuwe map die je daarvoor hebt gemaakt. Herhaal dit tot alles per extensie is gesorteerd. Daarna kun je dan nog verder sorteren maar dan is het wel overzichtelijker geworden. Er bestaan geen programma's voor.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een programma gevonden met de naam filesort. Maar ik denk dat dit eigenlijk meer kwaad dan goed doet. Jouw manier van sorteren lijkt me het beste. Thnx!

Andere antwoorden (1)

defragmenteer je schijf es.(systeem werkset)defragmentatie. weet niet of dat juist is maar probeer het eens

Toegevoegd na 2 minuten:
zou niet weten wat je bedoeld.een leuke medium is natuurlijk google:) typ bijvoorbeeld schijf orderenen+software.die + is bedoeld om duidelijk te zoeken naar software.dus minder zoekresultaten.zou het anders niet weten.hopelijk heb je er wat aan:)