Welke torrent downloader is niet erg belastend voor de pc?

Ik wil op mijn pc torrents downloaden, naar harde schijf of NAS. Hij moet weinig geheugen gebruiken en niet verder delen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De beste is dan Utorrent snel en licht!

Bitlord, belast je netwerk minder als Utorrent is mijn ervaaring.

Ik gebruik bittorent, werkt perfect.

Zelf gebruik ik Free Download Manager. Welke ook als een portable programma te verkrijgen is. Dat zijn vaak ook automatisch hele lichte programma's welke weinig ruimte in beslag nemen. Maar het downloaden zelf zal altijd een zware belasting zijn voor de computer. Want er wordt sowieso erg veel Internet bandbreedte gevraagd (hoewel je dit wel uitstekend kunt controleren) en de bestanden moeten ook opgeslagen worden op je harde schijf. Dus je harde schijf is hier ook vaak mee bezig en als je een NAS gebruikt, dan gebruik je ook automatisch dezelfde netwerk bandbreedte. De samen met de bandbreedte voor het downloaden (Internet), is het schrijven van het bestand ook netwerk verkeer en dus ook een belasting op je netwerk en daarmee ook je Internet (alle pakketjes gaan namelijk over dezelfde kabel).

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100