Hoe kan ik mp3 branden in de juiste volgorde?

Als ik een aantal mp3's wil branden op een cd verandert altijd de volgorde. Meestal komt het laatste nummer bovenaan en ik kan het alleen goed krijgen als ik de naam verander van alle nummers. Zoals 001-liedje 002-liedje enz.
Hoogst irritant, wie weet een brandprogramma die gewoon doet wat ik zeg?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
6.6K

Het beste antwoord

Alleen door er nummers voor te zetten, op een data-cd wordt de volgorde inderdaad bepaald door het programma wat de cd leest. Als je de cd opent in de Windows verkenner dan zet die alles in de volgorde (en die kun jij manipuleren). Mijn autoradio gooit alles op alfabet, dus ik zet ook altijd eerst nummertjes voor de MP3's. Met een MP3 renamer (http://www.snapfiles.com/downloadfind.php?st=mp3+rename&action=s&ref=1&search=Find+it&lc=1) is dat zo gebeurd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fijne reactie, dit gaat je misschien wel 10 punten opleveren.

Andere antwoorden (6)

Op een data CD bestaat er geen volgorde op die manier. Uiteraard wordt de data wel in een bepaalde volgorde weg geschreven. Maar dat is niet van belang voor de volgorde waarop je de MP3's vervolgens op de CD ziet staan. Dat is nl de software die de CD uitleest. Die zet eea op alfabetisch volgorde (Of grootte, of type, of...). Dus je bestandvolgorde aanpassen.. Dat zal je dmv bv een afspeellijst moeten doen. Die kan je uiteraard wel op de cd erbij zetten.

Als het je gaat om een muziek CD (Gewone audio CD) dan moet je een programma zoals nero gebruiken waar je de modus 'muziek cd branden'gebruik. Daar kan je dan wel een volgorde aangeven; Hier is wel een index die een volgorde aangeeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef de MP3's een nummer in de volgorde zoals jij ze op CD wilt hebben. Als ze niet genummerd zijn, komen ze inderdaad op alfabetische volgorde.
13 jaar geleden
Volgens mij kan je met Nero de volgeorde bepalen van je liedjes

Toegevoegd na 36 seconden:
volgorde
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij door ze in je juiste volgorde te zetten,
en ze dan te branden ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ha ja als het goed is blijven ze staan in de volg orde dat jij ze naar de brander sleept.
Dus ze slepen op die volg orden die jij ze wilt hebben. Dan branden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zet ze precies andersom! dan krijg je ze weer zo