Hoe stel je shared video geheugen in?

Ik heb net een nieuwe laptop gekocht genaamd de Asus K52F/K62F series. En nu wil ik weten hoeveel shared video geheugen ik heb, en of ik het kan wijzigen?

Ik heb de intel Media Accelerator HD Graphics van Intel.
Grafische chip Intel® GMA HD
ook wel genoemd.

De laptop die ik heb gekocht is de: ASUS K52F-EX575V

Zou iemand mij dit willen uitleggen? En of er gevolgen zijn?

Alvast bedankt :)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

meestal kan je dit in je BIOS selecteren. dus tijdens de opstart delete of F10 drukken ofzo ( anders in je boekje kijken )
dan kan je daar de slectie maken hoeveel ram je wilt deelen. ( let wel op dat je hier niet moet gaan zitte rond spooken als je hier gaan verstand )
het voordeel is: groter videogeheugen. makelijk voor als je je laptop vaak op groote schermen aansluit. anders is 512 meer dan genoeg.
nadeel. het geheugen wordt gerezerveerd voor je video kaart. dus je kan te weinig RAM geheugen hebben .
maarjha aangezien meestal 2 Gb+ wel genoeg is en je hebt er bijv 4, dan kan je best 1 GB rezerveeren voor je videokaart:)
ik hoop dat het duidelijk is, mvg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je games hiermee wilt spelen is dat geen geweldig idee, mijn ouders hadden ook een laptop met een Intel. Die had volgens DxDiag 1,3 GB shared, maar games spelen werkte van geen meter.
Bronnen: