Hoe kan het dat Powerpoint Bijlage geopend worden in een soort "werkversie" van Powerpoint en niet in gewone dia-show?

Sinds een tijdje laat mijn pc de powerpoint-bijlagen niet meer als diavoorstelling zien, maar alleen nog in een "werkversie". Daarbij kan ik wel telkens op ene volgende dia klikken (links in het scherm) maar da's natuurlijk niet zo leuk. Ik heb zelf geen Powerpoint-ervaring, nooit iets mee gemaakt. Een tijdje geleden, deed hij het nog wel gewoon, maar ik weet niet wat ik heb veranderd ofzo...

Toegevoegd na 40 minuten:
Kan het ermee te maken hebben dat ik (om een ander bestand te kunnen lezen) een tijdje geleden iets van Open Office heb gedownload ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Verander de extensie van het bestand van .ppt naar .pps en je probleem is opgelost.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dus als je bestand "werkbestand.ppt" heet, verander je dit in "werkbestand.pps"

Het eenvoudigst doe je dit in de windows verkenner.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het kan er ook mee te maken hebben, hoe de powerpoint-bijlagen zijn opgeslagen. Als je een werkversie op je scherm krijgt, zou je het zelf opnieuw kunnen opslaan als 'powerpoint-voorstelling'.