Ik heb vele foto's op mijn computer staan. Hoe zet ik ze op een DVD

Deze foto's wil ik op mijn TV allemaal bekijken

Toegevoegd na 1 uur:
Ik heb uiteraard een DVD-speler die in verbinding staat met mijn TV

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
1.4K

Het beste antwoord

Is het niet een optie om de foto's op een USB stick te zetten. De meeste nieuwere TV's hebben ook een USB aansluiting en anders heeft de DVD speler er ook wel eentje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Gebruik moviemaker, simpel en makkelijk, afbeeldingen importeren, selecteren slepen naar tijdlijn, dan exporteren als filmpje en branden met een brandprogramma als dvd.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mits je een dvd-brander hebt natuurlijk, en niet alleen een speler.
sterredag
13 jaar geleden
lijkt me logisch dat je een dvd brander nodig hebt om een dvd te branden met een brandprogramma. :)
Op een TV kan je geen DVD-s afspelen. Dat doe je via een DVD-speler. De meeste DVD-spelers kunnen ook wel jpg plaatjes weergeven. Dus daarmee kan je alle jpg plaatjes gewoon op de DVD zetten (eventueel in een mappen-structuur).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet even besluiten hoe je eea wilt bekijken:

Wil je handmatig door de foto's bladeren, en bv op onderwerp of evenement (Vakantie 2010) organiseren? Of wil je gewoon een filmpje dat doorbladert?

Persoonlijk zou ik alle foto's ordenen per jaartal / evenement. Dus:

map 2010
Submap: zomervakantie
- foto1.jpg

Dan kan je door je foto's bladeren, en kan je besluiten wie welke foto's bekijkt. Een filmpje heeft als groot nadeel dat er een bepaalde vertoontijd in zit, waarna hij doorgaat.

Omdat HDTV een maximum pixelgrootte heeft van 1920 * 1020 pixels, kan je alle foto's met bv fotoshop eerst verkleinen tot een maximum van 1920 pixels. Dan worden ze wat kleiner. Opslaag onder hoge kwaliteit JPG, in de gewenste mappen structuur.

Daarna gewoon met je DVD brand software een DVD branden en klaar.

Mocht je DVD speler geenn JPG ondersteunen (oudere exemplaren) dan moet je haast wel met een movie maker oid aan de slag om een filmpje te maken. De meeste spelers kunnen het wel gewoon aan.

De andere optie zou zijn om een mediaspeler aan te schaffen. Voor 50-100 euro kan je al een eenvoudig kastje koppen waar je alle foot's op kan copieren, die als output gewoon een tv signaal geeft.