Waarom is het @ in MS Word nog steeds zo omslachtig te gebruiken?

Ieder elke willekeurig teken ("#¤%&/ etc.) kun je zo gebruiken in Word, maar het @ moet je nog steeds heel omslachtig (invoegen, symbolen) invoegen. In een van de eerste versies van Word dacht ik dat het e.e.a. te maken had dat het een grafisch teken was en misschien daarom niet direct op het scherm te gebruiken was. Weet iemand de achterliggende gedachte hier van?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (3)

In de nieuwere versies van Microsoft Office Kun je de @ gewoon intypen hoor! In elk geval vanaf 2003 dat ik zeker weet. Ik heb nog nooit problemen gehad met de @ invoegen, behalve zoals jij beschrijft alléén in windows 95 met een zéér oude versie van office!

Ik vermoed dat je gewoon je office moet updaten, en dat de @ invoegen dan geen probleem meer gaat zijn.

Toegevoegd na 3 minuten:
Shift+2 = @ in je word document.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nooit van gehoord en ik snap het ook niet.
Even nakijken:

Nee, het klopt niet.
Ik heb Microsof Office Word 2003
en het @ teken staat boven de 2 op mijn toetsenbord.

Dus gewoon caps en die toets en het @ teken staat daar.

Dan moet er iets anders aan de hand zijn, qua instellingen ofzo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook voor 2000 geen problemen.
Ik heb zo'n idee dat je een ander toetsenbord gebruikt waar ! niet boven de 1 staat, # niet boven de 3, $ niet boven de 4, % niet boven de 5 enz, en dus ook @ niet boven de 2. Omdat je het namelijk hebt over dit tekentje: ¤ en die heb ik niet ergens op m'n toetsenbord staan.

Wat misschien een snellere manier is dan symbolen invoegen te gebruiken, is om je linker ALT-toets in te drukken en met de cijfertjes aan de rechterkant van je toetsenbord 64 in te typen. Zo kun je ook het @-tekentje maken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Alleen ik snap niet helemaal wat Microsoft Word hier nou mee te maken heeft, want als je symbolen invoegen doet krijg je toch ook het @-teken op je scherm? Dat geeft Microsoft Word dat toch alsnog weer?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik een Zweeds toetsenbord, maar ik moet nog steeds in Word (ook 2010) heel omslachtig het @ als een teken invoegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een foto gezien van een Zweeds toetsenbord en er staat inderdaad geen @-teken boven één van de cijfers. Maar hoe zou je het op jouw toetsenbord anders willen invoegen in MS Word? De enige andere mogelijkheid is om ALT-code 64 te gebruiken, of elke keer de @-teken kopiëren en plakken wanneer je hem moet gebruiken. Of je moet een ander (niet Zweeds-)toetsenbord kopen waar boven de 2 wel het @-tekentje staat, die dan te benaderen is met Shift en dan 2.