Waarom heeft de ned politie zo'n slecht computernetwerk? Komt het omdat ze hier in Nederland graag zelf het wiel opnieuw uitvinden?

Samen werken met europa en/of interpol,is dat niet veel interessanter en voordeliger voor Nederland?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

De Nederlandse politie heeft er inderdaad een enorm handje van, om telkens opnieuw het wiel weer uit te willen vinden. Zo zijn er 26 korpsen, die niet genoeg samenwerken, maar vaak ieder voor zich aan het innoveren slaan. Er worden pilots opgestart voor zaken, waar andere korpsen allang mee werken, dus ervaring mee hebben. Deze ervaring wordt niet voldoende uitgewisseld.

Wat het computersysteem, BVH genaamd, betreft: de Nederlandse politie heeft aan een externe partij opdracht gegeven, om een nieuw systeem te ontwikkelen. Vervolgens bleek er binnen de politie niet genoeg know how te zijn, om de ontwikkelaars aan te sturen en om goed kenbaar te maken, wat er precies van het computersysteem verlangt wordt. Daarnaast was er niet genoeg kennis, om de ontwikkelaars te controleren.

Uiteindelijk bleek er een computersysteem geleverd te zijn, dat vol kinderziektes zit. Deze kinderziektes kwamen al snel na de ingebruikname van het systeem naar boven. Echter het blijkt moeilijk te zijn, om die kinderziektes te verhelpen. Want nu, twee jaar na ingebruikname van het systeem, zijn de meeste problemen nog steeds niet verholpen. Dit levert een boel ergernis op bij de gebruiker en nog erger, een boel tijdverlies.

Heel waarschijnlijk had de Nederlandse politie een veel beter systeem gehad, als ze eerst over de grens waren gaan kijken hoe de collega's van andere landen werken. Ergens zal er toch wel een goed computersysteem in gebruik zijn, dat men met aanpassingen over had kunnen nemen?
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ze werken al samen maar staat los van de invoering van een landelijk systeem.

Er is veel meer aan de hand. Het is in feite een gefaald ICT-project om diverse redenen.

Ze wilde teveel in één keer, duurde te lang, was te complex, geld was op, etc, etc, etc
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is weer een typisch voorbeeld van verspilling van belastinggeld.
Voordat ze eraan gaan beginnen hebben ze een zgn waterdichte begroting gemaakt, maar gaandeweg kloppen de berekeningen niet.
Wat gebeurt er dan: geen enkele ambtenaar wil de zwarte piet zijn dus het project wordt doorgedrukt, met alle financiële gevolgen vandien.